Омбудсманът Мая Манолова лично написа споразумението на миньорите от Оброчище

Протестът и гладната стачка на миньорите от мангановата мина в Оброчище приключиха късно снощи, след като подписаха споразумение за колективен трудов договор с изпълнителния директор на фирмата-концесионер Дейвид Уелингс.

виж повече >

Новини

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »
Добави във Facebook

Омбудсманът Мая Манолова към гражданите, останали без парно: Пускайте жалби до „Топлофикация“ преди 1 март

Омбудсманът Мая Манолова към гражданите, останали без парно: Пускайте жалби до „Топлофикация“ преди 1 март
8 февруари 2017 г.


    Омбудсманът Мая Манолова съветва гражданите, останали частично или напълно без парно и топла вода заради аварията на „Топлофикация София“ от 5 февруари, която продължава, да подадат жалба до дружеството с претендиране на неустойка. В жалбата изрично трябва да се поиска монополистът да извърши проверка на показанията от топломерите в абонатната станция и снемане на архивираната информация в паметта на уреда. Това трябва да стане най-късно до 1 март, защото тогава запаметената информация се нулира. След получаването на искането, от „Топлофикация“ са длъжни да извършат проверка и съставят протокол, в присъствието на жалбоподателя.      


      Омбудсманът Мая Манолова се обърна с писмо и до служебния министър на енергетиката Николай Павлов, в което настоява за спешна проверка относно аварията на „Топлофикация“, оставила хиляди столичани на студено и без топла вода.


   Общественият защитник настоява министерството да изпълни контролната си функция по Закона на енергетиката, за да защити гражданите, а виновните лица да понесат отговорност.


     Мая Манолова препоръчва също да бъде направена ревизия на изпълнението на инвестиционната програма на дружеството, тъй като с темповете на монополиста, за ремонт на съоръженията ще са нужни 1000 години. Тя посочва, че през изминалата година са обновени едва 1,4 км от общо 1000 км тръбопроводи.


     В писмото до енергийния министър омбудсманът поиска спешно промяна в Наредбата за топлоснабдяването, така че сметките за „топло“ да отговарят на реално ползваната услуга.


      Ето цялото писмо тук: