Омбудсманът Диана Ковачева: Очаквам сътрудничество с институциите, защото е изцяло в интерес на гражданите

„Когато заех позицията на омбудсман, не ми беше първи ден в институцията. Аз бях зам.-омбудсман, работили сме с колегите по проблемите на гражданите, които са много и са различни. Най-важно значение има съдействието на институциите, защото работата на омбудсмана е да бъде посредник при защита правата на хората пред институциите и това наистина е кл

виж повече >

Новини

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »
Добави във Facebook

Омбудсманът Диана Ковачева: Очаквам сътрудничество с институциите, защото е изцяло в интерес на гражданите

Омбудсманът Диана Ковачева: Очаквам сътрудничество с институциите, защото е изцяло в интерес на гражданите
 17 септември 2019 г.

Цялото интервю на омбудсмана може да видите тук:


https://www.bgonair.bg/a/108-video/174987-kovacheva-v-stola-na-manolova-otgovornostta-na-ombudsmana-e-golyama-problemite-sa-yasni


          „Когато заех позицията на омбудсман, не ми беше първи ден в институцията. Аз бях зам.-омбудсман, работили сме с колегите по проблемите на гражданите, които са много и са различни. Най-важно значение има съдействието на институциите, защото работата на омбудсмана е да бъде посредник при защита правата на хората пред институциите и това наистина е ключово.“ Това каза омбудсманът Диана Ковачева в предаването „България сутрин“ по телевизия България Он Ер.          Тя подчерта, че целият екип на институцията, която ръководи, работи много сериозно, за да се чува гласът на гражданите и това по думите й е въпрос на призвание и отдаденост.

        Ковачева бе категорична, че омбудсманът трябва да бъде надпартиен, да не представлява никакви партийни и политически интереси, защото той не представлява себе си пред институциите, а хората и именно затова, от уважение към правата на гражданите, те дължат сътрудничество.           „За последните 4 години омбудсманът е изпратил над 5 000 препоръки към държавни и общински органи и всяка втора е била изпълнена. Това е добра успеваемост. Разбира се, няма как да сме доволни, защото работата на омбудсмана не е лесна. Той може да установи какъв е проблемът, може да слуша хората, но не и да вземе решение. Трябва да бъде настойчив пред институциите и да ги убеждава те да решат проблема“, обясни Диана Ковачева.         Тя изтъкна, че гражданите се жалват по цялата палитра на права на човека и месечно в институцията постъпват над 1 000 жалби.

          „Приоритетите идват от гражданите. Първите три от тях са защита на потребителските права, социалните и икономическите права, включително трудовите, с изчисляването на пенсиите и не на последно място – правото на добра администрация. Т.е. всички институции са ангажирани със защитата на тези права. Очаквам и сътрудничество, и подкрепа, защото подкрепата е към хората, не лично към омбудсмана“, посочи доц. Ковачева.         Тя подчерта още, че в Народното събрание има висящи законопроекти, които касаят защитата на гражданите срещу монополите и заяви, че общото в тях е, че те са свързани и с ангажимента на България да приведе своето законодателство с европейските директиви.


„Тук говорим за предложението за изменение и допълнение на ГПК във връзка със свръхправомощията на банките. Има наказателна процедура срещу България, която би могла да започне всеки момент. Тя беше отложена, тъй като институциите съобщиха, че има законодателство, което чака да бъде разгледано в парламента. Надявам се в най-скоро време това да се случи, защото става въпрос за баланса между интереса на банките и потребителите. За това, че съдът трябва да следи служебно за неравноправни клаузи. За това, че банките не е редно да изваждат изпълнителен лист на базата само на своите банкови сметки и отчети, а наистина да се проверява от съда“, разясни омбудсманът.


„Трябва да се разглежда всеки сигнал за корупция до институциите и ако има достатъчно данни незабавно да бъде извършена проверка“, коментира общественият защитник и въпроса с анонимните сигнали за корупция до институциите. 


По темата с топлофикационните дружества на прага на новия отоплителен сезон Диана Ковачева беше категорична, че сметките на гражданите трябва да бъдат по-ясни и те да знаят за какво плащат.