Омбудсманът Диана Ковачева организира изнесена приемна в гр. Варна

Омбудсманът Диана Ковачева и екип от експерти към институцията организират изнесена приемна за граждани от гр. Варна и региона. Тя ще се състои на 11 декември 2019 г., сряда, от 12.30 часа в Областната управа - заседателна зала, ет. 1 /ул. Преслав“ № 26/. Телефон за предварително записване: 052/ 688 202.

виж повече >

Новини

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »
Добави във Facebook

Омбудсманът Диана Ковачева: Гласът на гражданите трябва да се чува при вземането на решения от институциите

Омбудсманът Диана Ковачева: Гласът на гражданите трябва да се чува при вземането на решения от институциите
30 септември 2019 г.

         „Участието на гражданите при вземането на решения е пряко свързано с правото на добрата администрация.“ Това каза омбудсманът Диана Ковачева на работна среща при представянето на Пакет от предложения и Практически механизъм за гражданско участие в политиките относно основните права, разработен от Центъра за оценка за въздействието на законодателството в партньорство с КЗД.

Омбудсманът подчерта, че гражданското участие е много важно при създаването на политики, защото то ще допринесе за повишаване на доверието в институциите. Според нея ниското доверие в институциите, регистрирано всяка година, се дължи и на факта, че гражданите не се чувстват част от управлението и не разпознават решенията, които администрацията взема като техни решения, които да разрешат проблемите им.


„Според мен днес добрата администрация не означава само да посрещнем гражданина с усмивка, а означава и да му дадем право да участва във вземането и формирането на решения, да каже своето мнение и да припознае дадено решение“, категорична бе доц. Ковачева.


Тя акцентира още, че не винаги каналите за гражданско участие работят достатъчно добре. По тази причина омбудсманът като посредник между хората и администрацията се оказва в позицията, не просто да приема жалби и да изслушва гражданите, а при наличието на обществено значим проблем да им съдейства пред администрецията.


Накрая омбудсманът посочи, че механизмите за гражданско участие не са толкова естествени и затова те трябва да бъдат подпомагани и внедрявани под някаква форма, защото гражданите са тези, чиито глас трябва да се слуша при формирането на решенията на институциите.