Балканските омбудсмани обсъдиха състоянието на човешките права по време на COVID-19

Доц. Диана Ковачева участва днес в онлайн срещата на Балканската мрежа на омбудсманите, инициирана и учредена в гр. София през 2018 г. от институцията на обществения защитник.

виж повече >

Новини

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »
Добави във Facebook

Омбудсманът поиска компенсация за гражданите на Перник, останали без парно и топла вода

Омбудсманът поиска компенсация за гражданите на Перник, останали без парно и топла вода
21 декември 2020 г. 

Омбудсманът Диана Ковачева поиска от енергийния министър Теменужка Петкова, председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране инж. Иван Иванов и изпълнителния директор на „Топлофикация Перник“ АД Ясен Кацаров гражданите на гр. Перник в най-кратък срок да получат справедливи компенсации, заради честите спирания на парното и топлата вода в града.


„Обръщам се към Вас по повод десетки жалби до омбудсмана от битови клиенти на „Топлофикация Перник“ АД относно зачестили през м. декември 2020 г. аварийни прекъсвания на топлоснабдяването и влошено качество на топлоснабдителните услуги в редица райони на гр. Перник. Оплакванията са за системно спиране на топлоподаването от живеещи в центъра на града, както и в кварталите „Мошино“, „Тева“, „Изток“, „Проучване“, на улиците „Струма“, „Клемент Готвалд“, „Благой Гебрев“, „Хумни дол“, „Петко Каравелов“, „Младен Стоянов“, „Миньор“, „Димова махала“, „Св. Св. Кирил и Методий“, „Отец Паисий“, „1-ви май“, „Минск“, пл. „Кр. Пернишки“ и други“, изброява омбудсманът. За по-малко от ден в институцията на обществения защитник постъпиха близо 40 сигнала от недоволни граждани, които с конкретни примери разказват за чести аварии, студени радиатори и липса на загряване на топлата вода. В същото време те изтъкват, че сметките им са като за пълноценно снабдяване с топла вода и парно.


В писмото си омбудсманът поиска от компетентните контролни органи и от дружеството да получи ясен отговор каква е причината за честото нарушаване на качеството на топлоснабдяването в гр. Перник, а също така и какви действия ще бъдат предприети за привеждане възможно най-бързо на топлопреносната мрежа в техническа изправност.


Доц. Ковачева е категорична, че подобни чести аварии са недопустими и настоява за мерки, с които да се осигури непрекъснатост и качество на топлоснабдяването, така че гражданите на Перник да посрещнат наближаващите празници в топлинен комфорт.


Препоръка до МЕ и КЕВР тук


Препоръка до "Топлофикация Перник" АД тук