Омбудсманът алармира МОН за неяснота при балообразуването за ВУЗ

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до министъра на образованието и науката в служебния кабинет Николай Денков с настояване за стартиране на широка информационна кампания и при необходимост промяна на правилата за балообразуването при кандидатстване във висши учебни заведения (ВУЗ). Подробно писмо по темата омбудсманът подготвя и към Съвет

виж повече >

Новини

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »
Добави във Facebook

Омбудсманът изнесе открит урок пред деветокласниците от Столичната професионална гимназия „Княгиня Евдокия“

Омбудсманът изнесе открит урок пред деветокласниците от Столичната професионална гимназия „Княгиня Евдокия“
Диана Ковачева прави горещ имейл за консултации на ученици и тийнейджъри с психолози, част от кампания „Синьо лято“

11 юни 2021 г.

Омбудсманът Диана Ковачева изнесе открит урок пред деветокласниците от Столичната професионална гимназия „Княгиня Евдокия“, единствата паралелка „Съдебен служител“ в гр. София, която дава възможност на учениците след завършването им да намерят реализация като съдебен деловодител, архивар, административен секретар и др.


„Омбудсманът отговаря за защитата на основните права на хората, които са описани в Конституцията - те са основни, защото са основополагащи. Няма по-малки и по-важни права. Всеки човек трябва да бъде достатъчно информиран, за да може да търси защита. Към мен може да се обърне всеки, приемаме всякакви оплаквания, свързани с основни права. Не можем да се намесваме, когато съдът разглежда дела. Той е независим и никой не трябва да се меси в дейността му“ посочи доц. Ковачева.






Тя разказа на учениците как омбудсманът защитава правата на гражданите, в какво се състои дейността на институцията и по какъв начин може да помогне на хората. Запозна ги също ги и конкретни случаи от практиката си.


„Много често институциите не чуват гражданите, не им обръщат внимание, хората се опитват да се свържат, пишат жалби, искат срещи с министри, с представители на администрацията, с кметове, областни управители и не успяват да се срещнат с тях, за да поставят своя личен проблем. Именно тук се намесва омбудсманът, като коректив на властта, на лошата администрация“, подчерта доц. Ковачева и допълни, че за всеки човек неговата жалба е най-важната и именно неговият казус трябва да бъде решен.


„Може да сме решили хиляди проблеми, ако на конкретния човек проблемът не е решен, той остава с усещането, че не му е обърнато внимание“, обясни общественият защитник.


Диана Ковачева подчерта, че гражданите познават институцията на омбудсмана и виждат подкрепа в нея - доказателството за това е, че по време на COVID пандемията през м.г. са получени 14 000 жалби, както и че над 60 000 души са потърсили съдействие, помощ или съвет от обществения защитник.


„Получаваме и много жалби и от деца - отговаряме, опитваме се със всички сили да ги защитаваме, особено уязвимите  - децата, които са без родители, които са в институции, в ситуация на родителски конфликт, деца, на които не се плаща издръжка или жертви на насилие. Има много тежки случаи, с които се сблъскваме, но за да не е толкова потискаща работата на омбудсмана, удовлетворението е, че често успяваме да помогнем“, каза още омбудсманът.


В непринуден разговор Дияна Ковачева отговори на много въпроси на учениците - разказа им как е избрала да се занимава с право, когато нейните родители са очаквали да стане лекар, за удовлетворението да помогнеш на някои непознат, който на улицата ти подава сметката си за парно с молба да му я провериш.


Говори им и за кампанията „Синьо лято“, организирана в 12 града в страната, чиято цел е да подкрепи психичното здраве на ученици и тийнейджъри.


„От другата седмица – 14-18 юни, започваме тематични приемни, в които психолози ще консултират безплатно всички желаещи семейства и ученици, които имат затруднения след COVID изолацията. Продължителното дистанционно обучение доведе до трудности с адаптацията и връщането в училище“, заяви Ковачева.


Учениците приветстваха идеята на кампанията, но обърнаха внимание, че някои от връстниците им може да се притесняват да споделят очи в очи с непознат своите проблеми, затова към горещия телефон за записване -  0896 760 007, омбудсманът добави и имейл: h.rangelova@ombudsman.bg, на който всички желаещи могат да задават своите въпроси.


Подробности за кампания „Синьо лето“ тук: https://www.ombudsman.bg/news/5481#middleWrapper