23 октомври 2020 г.
Омбудсманът Диана Ковачева отново изпрати препоръка до изпълнителния директор на „Топлофикация София“ ЕАД инж. Александър Александров, в която напомня на дружеството да обяви ясен график и конкретни срокове за пълното възстановяване на инфраструктурата в столичния кв. „Дървеница“, увредена след реконструкцията на топлопреносната мрежа.
„Отново се обръщам към Вас по повод силното гражданско недоволство сред жителите на столичния кв. „Дървеница“ във връзка с последиците от продължаващите повече от три месеца строително-монтажни дейности по топлопреносни съоръжения в района“, пише омбудсманът.
На 5 октомври т.г. доц. Ковачева препоръча на председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране доц. д-р Иван Иванов и на изпълнителния директор на „Топлофикация София“ ЕАД инж. Александър Александров да бъдат определени справедливи компенсации за всеки битов клиент, който е бил лишен от снабдяване с гореща вода по-дълго от първоначално обявения срок за ремонт на топлопреносните съоръжения в същия квартал. Освен това омбудсманът поиска от инж. Александров да създаде необходимата организация и контрол за пълното и качествено възстановяване на увредената в хода на реконструкцията обществена инфраструктура.
Вчера, 22 октомври 2020 г., експерти на омбудсмана, след жалби на граждани, установиха, че инфраструктурата в квартала остава все така разбита - има непокрити изкопи (напр. пред бл. 47), липсва асфалтова настилка и тротоари, унищожени са зелени площи и детски площадки, а част от изкопите са запълнени само отчасти. На места частичното ново асфалтово покритие е положено неравно и под нивото на останалата част на улицата - пред супермаркет „Зора“”. А изкопите на улиците около 72 ОДЗ „Приказка без край“ са запълнени, но не и асфалтирани.
По тази причина жители на квартала вчера поискаха от „Топлофикация София“ да ги информира за сроковете, в които повредената инфраструктура ще бъде възстановена.
В писмото си до изпълнителния директор на „Топлофикация“ омбудсманът посочва, че гражданите са притеснени от факта, че на обектите не се работи всекидневно и настояват за по-добра организация на възстановителните дейности, включително - активна комуникация с жителите на района.
„Клиенти на „Топлофикация София“ ЕАД от бл. 35 поставят също въпроса - по каква причина топлопроводното отклонение към тяхната сграда, положено преди 40 години, не е подменено в рамките на тази реконструкция, докато за съседни блокове това е направено. Във връзка с ремонта те също са били лишени от топла вода повече от два месеца, но за тях остава опасността от аварии по старото отклонение“, пише още доц. Ковачева.
В заключение омбудсманът отново настоява за справедливи компенсации за клиентите на дружеството, лишени от битово горещо водоснабдяване по-дълго от първоначално обявения срок.
Препоръката тук