Основна версия на сайта
- A A +
English
Омбудсман на Република България
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Гиньо Ганев призова пациентите да търсят правата си

понеделник, 15.03.2010
Омбудсманът на Република България Гиньо Ганев присъства на специализираното изложение „Алея на здравето” в Националния дворец на културата, за да се срещне с граждани. В хода на изложението омбудсманът изслуша много граждани. Бяха поставени редица въпроси, свързани с качеството на медицинските услуги, достъпа до такива услуги както и заплащането им.
София, 15 март 2010г. 

Омбудсманът на Република България Гиньо Ганев присъства на
специализираното изложение „Алея на здравето” в Националния дворец на културата, за да се срещне с граждани.
В хода на изложението омбудсманът изслуша много граждани. Бяха поставени редица въпроси, свързани с качеството на медицинските услуги, достъпа до такива услуги както и заплащането им.
Граждани отправиха питания към омбудсмана, свързани с правата на инвалидите и трудностите пред тяхното социализиране в обществото.
Интерес представляваха и въпроси, отнасящи се до пенсионното осигуряване, проблемите с топлофикационите дружества, вредното излъчване на антените от мобилните оператори и др.
Все повече хора се интересуват от правата си като пациенти, потребители и граждани, стана видно от големия интерес към информацията предоставена от омбудсмана.
Гиньо Ганев посочи, че Европейската харта за правата на пациента трябва да бъде в съзнанието на лекуващите като критерий, задължение и основен морален дълг. Времето е наложило да има едно активно отношение на обществото в подкрепа на отделния гражданин не като потребител, а като пациент.
По отношение на повишението на здравните осигуровки омбудсманът заяви: „общото впечатление на много хора и партии е, че по-скъпото здравно осигуряване накърнява чувството за справедливост”.
Сред основните приоритети в дейността на омбудсманската институция са правата на пациента и тяхната ефикасна защита. Гиньо Ганев активно насърчава провеждането на здравна реформа, която да бъде обърната най-вече с лице към пациента.
 
ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България