Основна версия на сайта
- A A +
English
Омбудсман на Република България
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Граждани от Велико Търново и Павликени се жалваха на омбудсмана: Хем нямаме вода, хем плащаме висока цена

вторник, 12.07.2022
Кметове от няколко села в Община Павликени и инициативен комитет от с. Караисен днес се срещнаха с омбудсмана Диана Ковачева, за да търсят решение на дългогодишните проблеми с липсата на вода за питейно-битови нужди в техните населени места. В рамките на двете изнесени приемни, организирани от институцията на омбудсмана в гр. Велико Търново и гр. Павликени, омбудсманът и експерти на институцията изслушаха и консултираха над 50 души от старата столица и региона.
12 юли 2022 г.

         Кметове от няколко села в Община Павликени и инициативен комитет от с. Караисен днес се срещнаха с омбудсмана Диана Ковачева, за да търсят решение на дългогодишните проблеми с липсата на вода за питейно-битови нужди в техните населени места. В рамките на двете изнесени приемни, организирани от институцията на омбудсмана в гр. Велико Търново и гр. Павликени.


         Кметът на с. Горна Липница – Георги Стефанов, на с. Долна Липница – Емил Илиев, на с. Караисен – Стефан Николов, представители на инициативния комитет от населеното място, както и кметът на с. Батак – Зенко Маринов сигнализираха проф. Ковачева, че местното дружество „ВиК Йовковци“ ООД не инвестира в подмяната на тръби, търсене на нови водоизточници, което води до амортизация, чести аварии, режим на водоподаването, големи загуби по мрежата и пресъхнали чешми.


Диана Ковачева подчерта, че още при общественото обсъждане в Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) на бизнес плана на оператора през м. май 2022 г., е възразила остро срещу предвиденото поредно поскъпване на ВиК услугите във Великотърновско. Тя посочи, че е недопустимо 45% повишение на цената за т.г. спрямо миналата, предвид лошото качество и липсата на вода на редица места в областта. Още по-малко пък повишение от 94% на цената през 2026 г., спрямо тази за 2021 г.


Гражданите от инициативния комитет в с. Караисен алармираха, че от година са на воден режим, като често се случва да имат по половин час вода на ден, а в 1/3 от селото им чешмите са пресъхнали, въпреки инвестициите от 3,5 млн. лв. за нов водопровод.


Друга група граждани от Велико Търново информираха проф. Ковачева, че 40% от потребителите в областта заплащат цена за услугата „пречистване на вода“, която след повишението на цената е близо 70 стотинки, като в същото време реално тази услуга не се предоставя. Домакинствата не са свързани към пречиствателната станция, а ползваната от тях вода се излива в р. Янтра, което е предпоставка за екологична катастрофа. По случая омбудсманът бе категорична, че ще поиска проверка от МОСВ и незабавно спиране на начисляване на таксата за пречистване към сметките на хората.


Омбудсманът обсъди водната криза и с областния управител на Велико Търново Людмила Илиева, която посочи, че за трайно разрешаване на проблема с безводието в Община Павликени се обсъжда вариант за ползването на вода от яз. „Александър Стамболийски“.


 Над 50 граждани със своите проблеми бяха изслушани и консултирани в двете приемни днес на омбудсмана, а в рамките на последната година са получени над 350 жалби от гражданите от Велико Търново и региона, като преобладаващи са потребителските сигнали, с акцент върху проблеми с липсата на парно, вода и лоша инфраструктура.


Във фокуса на омбудсмана от приеманата днес бяха и жалби, свързани с дългите срокове за явяване на ТЕЛК. Така за месеци хората с увреждания остават без никаква подкрепа с месеци заради изтекли ТЕЛК-решения. По настояване на омбудсмана обаче на над 11 000 души решенията бяха удължени до края на годината. „За целта обаче хората трябва да дадат до 15 юли заявление“, призова Ковачева.


 


 


 


ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България