Основна версия на сайта
- A A +
English
Омбудсман на Република България
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Обсъждания
    • Онлайн жалба
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Инициативи
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба ЗСЛ
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Право на добро управление
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Защита от дискриминация и от език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Институцията на омбудсмана поиска работещи мерки за обезопасяване на района, в който загина Сияна

четвъртък, 15.05.2025
Институцията на омбудсмана изпрати писма до министъра на вътрешните работи Даниел Митов и директора на областната дирекция на МВР - Плевен Живко Ламбов с искане да бъдат предприети незабавни мерки за гарантиране на пътната безопасност на републикански път I-3 Плевен – Луковит в участъка между Телиш и Радомирци.

15 май 2025 г.

Институцията на омбудсмана изпрати писма до министъра на вътрешните работи Даниел Митов и директора на областната дирекция на МВР - Плевен Живко Ламбов с искане да бъдат предприети незабавни мерки за гарантиране на пътната безопасност на републикански път I-3 Плевен – Луковит в участъка между Телиш и Радомирци.

Поводът за писмото е поредният пътен инцидент на това място.

Припомняме, че на 31 март т.г. при катастрофа в района между селата Телиш и Радомирци, на републикански път I-3, загина 12-годишната Сияна. Трагедията предизвика силен обществен отзвук и постави на преден план съществени пропуски в действията на отговорните институции по отношение на гарантирането на пътната безопасност на гражданите. Настъпилите обстоятелства трябваше да бъдат възприети като ясен и категоричен сигнал за вземане на незабавни и координирани мерки от всички отговорни държавни институции.

Въпреки това, на 13 май 2025 г., пак на същото място, се случва пореден инцидент – тежкотоварен камион се преобръща след загуба на контрол при мокра настилка. Обстоятелствата, при които възниква и този инцидент – мокър асфалт, навлизане в насрещното движение и висока скорост, са почти идентични с тези при катастрофата, в която загина Сияна. Водачът на камиона е признал, че се е движел с над 70 км/ч, въпреки че ограничението за скорост в района е 60 км/ч.

„В така създадената ситуация се обръщам с официално запитване към Вас, как и с какви технически и други средства понастоящем се наблюдава и контролира скоростта на водачите на МПС (особено на тежкотоварните такива), които преминават през разглеждания пътен участък, и какъв е цялостният комплекс от взети превантивни мерки за изключване на бъдещи инциденти на разглежданото място“,  пише главният секретар на институцията д-р Айсун Авджиев до ръководството на МВР.

В писмото се настоява за незабавни и дълготрайни действия, свързани с:

Монтиране на допълнителни физически мерки за намаляване на скоростта, включително, но не само – поставяне на видео камери за наблюдение и контрол на скоростта, както и съответните пътни знаци, указващи, че това е участък с повишена концентрация на ПТП и хлъзгава, опасна и неравна пътна настилка.

Въвеждане на незабавен контрол и засилени патрули на полицията в района със задължително присъствие по всяко време на денонощието, до пълно разрешаване на проблема и основно ремонтиране на пътния участък.

Извършване на пълен преглед на пътната инфраструктура в района, включително – на настилката, пътната маркировка, видимостта и сигнализацията, с цел установяване на дефекти и възможности за подобрения.

„По данни от публични източници, само през последната година в този участък са регистрирани 34 пътни инцидента, с трима загинали. Тези факти ясно демонстрират сериозния риск за живота на гражданите и показват неефективността на текущите мерки. В инцидентите често участват тежкотоварни камиони, които поради своята маса и размери са по-трудни за управление и контрол и това допълнително допринася за съществуващата заплаха за живота и здравето на всички граждани, които преминават от там“, пише главният секретар на омбудсмана.

Той информира още, че преди броени дни екип на омбудсмана е констатирал на място, че: „Единствените взети до момента конкретни и видими мерки в опит да се ограничи риска от инциденти там и за предотвратяване на действия на водачите, които са в нарушение на Закона за движение по пътищата, са поставените нови знаци за ограничение на максимално допустимата скорост на 60 км/ч и нова пътна маркировка (двойна непрекъсната линия, забраняваща изпреварвания в конкретния участък). При липсата обаче на контролен орган на място, който да следи за тяхното спазване, те явно не дават търсения резултат“, посочва д-р Авджиев.

 

ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България