Основна версия на сайта
- A A +
English
Омбудсман на Република България
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Омбудсманът Мая Манолова: 20 320 граждани получиха съдействие от омбудсмана

четвъртък, 28.07.2016
„Преди една година, на 30 юли бях избрана за омбудсман от българския парламент. Тогава имаше хора, които адмирираха този избор, имаше хора, които бяха критични, имаше хора, които бяха сериозно скептични с един основен въпрос, дали ще мога еднакво обективно, еднакво безпристрастно, еднакво активно да защитавам всички граждани, независимо от техните пристрастия. Тогава обещах, че след една година ще дам отчет какво съм свършила и доколко съм успяла да опровергая техните съмнения.“ Това заяви днес омбудсманът Мая Манолова по повод една година от избора й за поста.
28 юли 2016 г.

    „Преди една година, на 30 юли бях избрана за омбудсман от българския парламент. Тогава имаше хора, които адмирираха този избор, имаше хора, които бяха критични, имаше хора, които бяха сериозно скептични с един основен въпрос, дали ще мога еднакво обективно, еднакво безпристрастно, еднакво активно да защитавам всички граждани, независимо от техните пристрастия. Тогава обещах, че след една година ще дам отчет какво съм свършила и доколко съм успяла да опровергая техните съмнения.“ Това заяви днес омбудсманът Мая Манолова по повод една година от избора й за поста.


„20 320 е броят на гражданите, които са получили съдействие и защита от омбудсмана. Това са хората, които са подали сигнали, по чиито жалби сме работили, които са минали през приемната на омбудсмана, обадили са се по телефона и не на последно място, са ми писали във Фейсбук и на личната поща“, каза Манолова.




Тя припомни, че е обещала да направи институцията проактивна като се превърне в омбудсман на действието, изнесе работата извън кабинета си и отиде лично при хората.


„През изминалата година всяка седмица поне по веднъж съм извън столицата - или на изнесена приемна, или по конкретен проблем на гражданите. Така се оказа, че откакто съм встъпила в длъжност, имам 26 изнесени приемни извън столицата и съм била в близо 50 населени места, в 50 български общини по различни проблеми, по които са настоявали гражданите за моето съдействие. За това време статистиката показва, че съм се срещнала лично и съм изслушала в приемната си в София и в страната 1065 души“, отчете още омбудсманът.


          „Обещах, че институцията няма да бъде бюро жалби, че няма да бъде гара разпределителна за сигналите на гражданите и да ги препраща към институциите, а че ще развия капацитет да извършваме самостоятелни проверки, че ще се  опитваме да помогнем на всеки един гражданин, по неговия конкретен проблем. Това правим всеки ден -  аз и хората, които са в екипа на институцията, стоим зад всеки човешки проблем и зад всяка човешка съдба докрай. Жалбите се увеличиха двойно – 8 264 от момента, в който съм встъпила в длъжност, а от началото на тази година са 6 403, което е два пъти повече спрямо миналата година - 3 213, а за цялата минала 2015 г. те са 6202 броя“, обобщи цифрите Мая Манолова.


„Започнах да прилагам и правото на косвена законодателна инициатива, която има омбудсмана. Да предлагам конкретни промени в закони през председателя на парламента г-жа Цецка Цачева до народните представители. Така изготвих предложения по бюджета на здравната каза, по Закона за здравното осигуряване, по Закона за равнопоставеност на половете. Внесох предложения през г-жа Цачева за промени в Изборния кодекс и по-точно за гласуването на българите в чужбина, предложения за промени в три закона, свързани с арбитражните съдилища. Сега съм отправила конкретни препоръки по Закона за управление на отпадъците, свързан с една съмнителна схема, от която някои хора си прибират 60 млн. лева. Става дума за т.нар. екотакси, които всички плащаме при регистрация на автомобил", посочи Манолова.



„Започнах кампания срещу рекета и издевателствата на „Топлофикация“ върху българските граждани и ще ви призная, че това беше и е най-трудната ми битка. Много сериозни интереси, пари, зависимости, влияния - цяло блато, в което човек трудно може да победи, да отбележи точка в интерес на българските граждани. Не съм се отказала, тази битка ще я проведа докрай, ще я водя докрай в интерес на българските граждани, в интерес на столичани срещу столичната „Топлофикация“ и срещу всички топлофикации, които рекетират гражданите. Ще я започна с нова сила в новия отоплителен сезон“, закани се Манолова.


Омбудсманът похвали и доброто си партньорство с над 100 неправителствени организации, с които съвместно реализира редица кампании като „Великден за всеки“, кампанията „Великден – Всеки ден“ за отпадане на ДДС върху дарените храни, кампанията срещу частното правосъдие, срещу злоупотребите на  арбитражни съдилища.


„Даже, тези които преди една година протестираха срещу моят избор, сега са мои партньори, работим заедно по важни за гражданите каузи“, отбеляза общественият посредник. 


Накрая омбудсманът представи бъдещите си планове и беше категорична, че битката й срещу монополте продължава. Тя планира работа още по Закона за доброволчеството, за личния фалит, ще пише предложения за дейността на ЧСИ и др.


 


Цялото изказване на омбудсмана и презентация на отчета вижте на: http://www.ombudsman.bg/reports/


ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България