Основна версия на сайта
- A A +
English
Омбудсман на Република България
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Омбудсманът Мая Манолова и председателят на КЕВР Иван Иванов разговаряха за проблемите на гражданите с „Топлофикация“ ЕАД

понеделник, 18.01.2016
Омбудсманът Мая Манолова и председателят на КЕВР Иван Иванов, заедно с експерти от двете институции се срещнаха днес, за да обсъдят теми, свързани с проблемите, които гражданите имат с „Топлофикация“ ЕАД.

18 януари 2016 г.

 

     Омбудсманът Мая Манолова и председателят на КЕВР Иван Иванов, заедно с експерти от двете институции се срещнаха днес, за да обсъдят теми, свързани с проблемите, които  гражданите имат с  „Топлофикация“ ЕАД.

Националният защитник посочи някои от най-често срещаните оплаквания, за които сигнализират клиентите на монополното дружество. Сред тях са неясните фактури, дяловото разпределение на топлинната енергия, спорната такса  „сградна инсталация“, начислението на разход „щранг-лира“ и др.

     Мая Манолова обърна специално внимание на злоупотребите при принудителното събиране на дългове, при които „Топлофикация“ ЕАД  начислява 300 лева такса за юрисконсулт, последвани от още 350 лева за съдебен изпълнител.

     „Така само за миналата година „Топлофикация“ ЕАД е поискала от потребителите си 9 750 000 лева за услуга, която не предоставя. Неоснователното обогатяване на гърба на българските граждани категорично трябва да бъде прекратено“, отсече тя.

     От КЕВР обещаха да обсъдят поставените от омбудсмана  въпроси и да се включат със становища, които ще представят на организираната от националния защитник кръгла маса по проблемите с „Топлофикация“ ЕАД  през февруари.

     През следващите дни Мая Манолова ще се срещне и с министъра на икономиката и енергетиката Теменужка Петкова, с председателя на ресорната комисия в Народното събрание Делян Добрев, с мениджмънта на монополното дружество, с представители на СОС и експерти от енергийната област.

     „На предстоящата дискусия да излезем с решения, които да са справедливи и да облекчат гражданите, които ползват услугата на „Топлофикация“ ЕАД, защото положението вече е нетърпимо“, каза омбудсманът.

 

ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България