Основна версия на сайта
- A A +
English
Омбудсман на Република България
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Омбудсманът Мая Манолова внесе Годишния доклад на институцията в парламента, призова депутатите да дарят за кампанията „Великден за всеки“

петък, 30.03.2018
„През 2017 година 34 908 души са се обърнали за помощ и съдействие към институцията. 22 369 са приети и консултирани в приемната на омбудсмана.“ Това заяви днес на брифинг в Народното събрание омбудсманът Мая Манолова при връчването на Годишния доклад за работата на институцията за миналата година на председателя на парламента Цвета Караянчева.
30 март 2018 г.

„През 2017 година 34 908 души са се обърнали за помощ и съдействие към институцията. 22 369 са приети и консултирани в приемната на омбудсмана.“ Това заяви днес на брифинг в Народното събрание омбудсманът Мая Манолова при връчването на Годишния доклад за работата на институцията за миналата година на председателя на парламента Цвета Караянчева.

      „Расте броят на жалбите, растат свършената работа и решените проблеми на българите. В сравнение с 2016 г. броят на жалбите е нараснал с 20% - те са 12 635. От тях, 12 539 жалби са приключени, като са отправени над 1 800 препоръки до различни институции. Всяка втора е изпълнена“, подчерта Манолова.

      По думите й, жалбите срещу монополните дружества и тези за защита на гражданите в качеството им на потребители са преобладаващи – 3 060, следвани от жалбите за защита на социални права на гражданите - неплатени заплати, трудова експлоатация, проблеми с пенсионирането, а на трето място са тези, свързани с изпълнителното производство. Омбудсманът допълни, че те  намаляват след успешната й законодателна намеса срещу свръхправомощията на частните съдебни изпълнители.

      „Жалбите, свързани със свръхзадлъжнялостта на българите са се увеличили през 2017 г., те са 1 752. Все по трудно гражданите плащат сметките си към банки, фирми за бързи кредити, лизингови компании и други небанкови институции“, категорична бе Мая Манолова.

      Тя акцентира, че и през 2017 година институцията на омбудсмана е показала, че работи прозрачно, без да прави разлика между жалбоподателите по етнос, народност и социално положение
       „Фокусът ни е към тези, които не могат да се справят сами, които са уязвими, унизени и експлоатирани. Готови сме да застанем и зад всеки друг български гражданин, които има нарушени права. Показахме, че институцията работи експертно. Доказателството са предложенията ни, които се приемат на различни нива от институциите, включително и от парламента“, анализира Манолова.

      Тя отбеляза още, че през 2017 г. е посетила 97 населени месата в страната по конкретни проблеми на гражданите и е изнесла работата на институцията изцяло на терен. Мая Манолова допълни, че е организирала над 20 кръгли маси и обществени дискусии по значими за обществеността теми, включително 10 законодателни инициативи, които са завършили с решения, предприети от парламента.

      „Кампанията „Великден за всеки“ е в своя разгар. Донесли сме по едно писмо, което ще представим на ръководствата на парламентарните групи с молба и депутатите да се включат в подкрепата на възрастните хора в България. Да дарят според възможностите си за трапезата на бедстващ пенсионер за светлия християнски празник Великден. До момента само 1 депутат е направил дарение в кампанията „Великден за всеки“. Надявам се, че след днешното ни посещение ще има и други“, каза още омбудсманът.


 


 


ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България