Основна версия на сайта
- A A +
English
Омбудсман на Република България
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Омбудсманът и директорът на Изпълнителна агенция “Медицински одит” обсъдиха проблемите, довели до пълната загуба на доверие между лекар и пациент в България

вторник, 25.01.2011
Националният омбудсман Константин Пенчев се срещна с изпълнителния директор на Изпълнителна агенция “Медицински одит” към Министерството на здравеопазването доц. д-р Златица Петрова. Тази среща е част от поредица разговори (предишният бе с ръководството на „Царица Йоанна – ИСУЛ”), които омбудсманът провежда, във връзка
Националният омбудсман Константин Пенчев се срещна с изпълнителния директор на Изпълнителна агенция “Медицински одит” към Министерството на здравеопазването доц. д-р Златица Петрова. Тази среща е част от поредица разговори (предишният бе с ръководството на „Царица Йоанна – ИСУЛ”), които омбудсманът провежда, във връзка с постъпили при него жалби с твърдения за лекарски грешки и с искания от страна на граждани институцията на омбудсмана да провери дали се зачитат правата на пациентите в различни лечебни заведения. При проверките, извършвани от експертите на омбудсмана по тези сигнали, често се налага размяна на документи и с Изпълнителната агенция “Медицински одит”.
 
Директорът на тази нова за България структура запозна Константин Пенчев с правомощията и законовите задължения на институцията, както и с проблемите, с които се сблъсква при упражняване на функциите си. Двамата обсъдиха механизмите за проверка на твърдения за лекарска грешка и възможностите за налагане на дисциплинарни наказания при констатирани нарушения от страна на лекари, включително и отнемане на право да практикуват за определен период от време. Освен това, по време на разговора бе констатирано, че очевидно липсва механизъм, който да позволи на лекар, за когото има твърдения, но няма данни да е допуснал лекарска грешка, да защити публично името си.
 
Омбудсманът заяви намерението си да продължи да се среща с представители на различни институции и на неправителствени организации, работещи за защита правата на пациентите, за да установи кои са конкретните проблеми, довели до пълната загуба на доверие между лекар и пациент. За да бъде намерен верният път за решаването на тези проблеми, Константин Пенчев ще организира публична дискусия, на която ще бъдат поканени представители на лекарите, на пациентите, както и на Съвета за електронни медии и на Националния съвет за журналистическа етика.
ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България