Основна версия на сайта
- A A +
English
Омбудсман на Република България
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Омбудсманът към КЕВР: Недопустимо е драстично поскъпване на топлата вода и парното

понеделник, 26.04.2021
Омбудсманът Диана Ковачева призова Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) да не приема заявленията за драстично поскъпване на топлата вода и парното, внесени от някои топлофикационни дружества за новия ценови период 1 юли 2021 г. – 30 юни 2022 г.
26 април 2021 г.

Омбудсманът Диана Ковачева призова Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) да не приема заявленията за драстично поскъпване на топлата вода и парното, внесени от някои топлофикационни дружества за новия ценови период 1 юли 2021 г. – 30 юни 2022 г.


„Предложеното повишаване на цените на топлинната енергия: Велико Търново -  71%; Перник - 61%, Враца  -  41%,  Бургас  -  32%;  Пловдив - 23%; Плевен – 16%; София – 15%, не е в интерес на клиентите на топлофикационните дружества, които следва да бъдат защитени съгласно чл. 2, ал. 2 от Закона за енергетиката“, подчерта общественият защитник.


Становището на омбудсмана е, че драстичното увеличение на цените на топлинната енергия е неприемливо.


Диана Ковачева специално подчерта, че трудните социално-икономически условия в страната и последиците от сложната епидемична обстановка засилват ролята и значението на държавното регулиране в сектор „Топлоенергетика“.


Тя апелира за следващия ценови период 1 юли 2021 г. – 30 юни 2022 г. КЕВР коректно да възстанови на потребителите надвзетите суми от топлофикационните дружества вследствие по-ниските действителни цени на природния газ в сравнение с прогнозата на КЕВР за цените на природния газ за настоящия ценови период.


Омбудсманът очаква от регулатора при анализа на подадените заявления да обърне специално внимание на случаите, когато дружествата заявяват високи технологични разходи по преноса на топлинната енергия.


Доц. Ковачева настоява също така изпълнението на показателите за качество, утвърдени от КЕВР за топлопреносните предприятия, да намери справедливо отражение в цените на топлинната енергия за новия ценови период.


В заключение тя изразява увереност, че регулаторът ще използва своите правомощия за постигане на баланс на интересите на топлофикационните дружества и битовите клиенти.


Препоръката тук


 


ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България