Основна версия на сайта
- A A +
English
Омбудсман на Република България
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Омбудсманът Мая Манолова: КЕВР вече 4 месеца бави махането на юрисконсултските възнаграждения на "Топлофикация"

сряда, 08.06.2016
„Топлофикация“ продължава да събира юрисконсултски възнаграждения в размер на минимум 300 лева от всяко заведено дело. Дружеството не изпълнява ангажимента, който пое да намали претендираното възнаграждение до размера на задължението. Даже колекторите имат все пак някакъв срам и претендират за едно производство по 120-150 лева. Докато „Топлофикация“ е безжалостна – минимумът е 300 лв.“ Това каза омбудсманът Мая Манолова по БНТ в предаването „Денят започва“.


8 юни 2016 г.

    „
Топлофикация“ продължава да събира юрисконсултски възнаграждения в размер на минимум 300 лева от всяко заведено дело. Дружеството не изпълнява ангажимента, който пое да намали претендираното възнаграждение до размера на задължението. Даже колекторите имат все пак някакъв срам и претендират за едно производство по 120-150 лева. Докато „Топлофикация“ е безжалостна – минимумът е 300 лв.“ Това каза омбудсманът Мая Манолова по БНТ в предаването „Денят започва“.


Тя подчерта, че в рамките на нейните правомощия е направила всичко възможно за разрешаване проблемите на гражданите с топлофикационните дружества у нас.  


„Упражних всичките си правомощия – подготвих специален доклад, конкретни мерки и препоръки към различните институции, събрах ги в институцията на омбудсмана, всеки пое конкретни ангажименти, сезирах Върховния касационен съд, Конституционния съд, еврокомисаря по защита на потребителите и в момента наблюдавам как всеки изпълнява ангажиментите, които е поел“, посочи общественият защитник.


Манолова изрази възмущението си, че след организирания форум в институцията на омбудсманът вече четири месеца Комисията за енергийно и водно регулиране /КЕВР/ не спазва публично поетите ангажименти пред българската общественост. 


„По време на форума, който организирах, КЕВР публично пое ангажимент пред българските граждани, че през общите условия ще забрани на топлофикациите да начисляват юрисконсултски възнаграждения и излъга гражданите. Вече минаха повече от три, вече четири месеца откакто КЕВР,  в лицето на нейния председател г-н Иван Иванов обеща, че ще започне процедура за забрана на тези юрисконсултски възнаграждения. На второ четене г-н Иван Иванов, КЕВР и техните юристи обявиха, че нямат достатъчен капацитет и очакват от юристите на омбудсмана и по-точно от Консултативния конституционния съвет да каже как това може да се случи. Юристите, които са в съвета към омбудсмана, изготвиха становище, което съм изпратила на КЕВР. А сега чувам, че КЕВР е заявила, че иска консултации с още юристи“, отбеляза Манолова. 


Омбудсманът изрази съмнение, че общественият независим регулатор може да се е се е поддал на натиск, защото  не съществува никаква пречка, за да се започне процедура, с която да се забрани на топлофикационните дружества през юрисконсулските възнаградения "да съдират допълнително по още една кожа от хората", каза Манолова.


„Не ми се ще да мисля, че са се поддали на натиск. Не ми се ще да мисля, че независимият регулатор, вместо да е независим, защитава не гражданите, а една монополна структура, която се  храни с непазарни методи“, допълни общественият защитник. 


 „Трябва да призная, че след моята намеса има някои положителни моменти в работата на „Топлофикация София“. Те си оправиха информационната система, започнаха да предупреждават гражданите преди да ги дадат на съд в случаите за просрочени дългове. Като цяло намаляха делата, които завеждат, а се увеличиха споразуменията с граждани“, посочи Мая Манолова, но подчерта, че натиска й върху дружеството ще продължи докато поетите ангажименти не бъдат изпълнени. 



Цялото интервю може да видите на: http://news.bnt.bg/bg/a/maya-manolova-v-denyat-zapochva-kolektorski-firmi


 


ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България