Основна версия на сайта
- A A +
English
Омбудсман на Република България
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Омбудсманът поиска от „Български пощи“ удължаване на срока за изплащане на пенсиите и добавката към тях

сряда, 20.04.2022
Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до главния изпълнителен директор на „Български пощи“ ЕАД Деян Дънешки, в която категорично настоя за удължаването на срока за изплащане на пенсиите и добавката към тях.
20 април 2022 г.

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до главния изпълнителен директор на „Български пощи“ ЕАД Деян Дънешки, в която категорично настоя за удължаването на срока за изплащане на пенсиите и добавката към тях.

Освен това проф. Ковачева поиска и работното време на служителите, които изплащат пенсиите също да бъде удължено, докато всички възрастни хора получат дължимите суми, така че за празниците нито един пенсионер да не остане без пенсия или добавката към нея.

Повод за тази препоръка са стотиците жалби на граждани, които търсят съдействието на омбудсмана, притеснени заради невъзможността да получат пенсиите си и отпуснатата от правителството великденска добавка към тях за месец април т.г.

Пенсионерите от няколко дни се редят на опашки пред офисите на „Български пощи“ и не знаят дали изобщо ще могат да получат парите си преди Великден, а освен това нямат никаква информация кога и как ще се изплащат пенсиите и добавките им.

„Разбирам, че причината за проблема е срив в системата на „Български пощи“ ЕАД, но смятам, че това не би трябвало да се явява непреодолима пречка за нарушаване на гражданските права, основно на хората в пенсионна възраст да получат единствения доход, на който разчитат за оцеляването си – своите пенсии“, пише омбудсманът.

Диана Ковачева подчертава още, че е необходимо на достъпни за гражданите места да бъде предоставена подробна информация за организацията и начина на изплащане на пенсиите и великденската им добавка.

 Препоръката тук

 

 

 

 

 



ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България