Основна версия на сайта
- A A +
English
Омбудсман на Република България
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Представители на институцията на омбудсмана участваха в кръгла маса за проблемите на здравната система в България

вторник, 03.07.2007
03.07.2007 - На дискусията беше широко обсъдена здравната политика в България, като основни акценти бяха проблемите, с които се сблъскват потребителите на здравни услуги в България – болничната медицинска помощ, процедурите за внасяне на здравни осигуровки, липсата на информация за гражданите какви услуги и срещу каква цена предлагат отделните здравни заведения в страната и др.
03 юли 2007 г. Представители на институцията на омбудсмана на Република България участваха в кръгла маса под надслов „Защита на потребителите в здравеопазването”, организирана от Фондация „За хората”. Срещата се състоя с подкрепата на Международния институт по здравеопазване и здравно осигуряване по проект за изграждане на консултативен и информационен център за защита на потребителите в здравеопазването. На дискусията беше широко обсъдена здравната политика в България, като основни акценти бяха проблемите, с които се сблъскват потребителите на здравни услуги в България – болничната медицинска помощ, процедурите за внасяне на здравни осигуровки, липсата на информация за гражданите какви услуги и срещу каква цена предлагат отделните здравни заведения в страната и др. Интересен акцент в дискусията беше презентацията на онкоболната гражданка Теодора Захариева, според която основен проблем в здравната система на България е липсата на закон, който да урежда правата на пациента. Подобен закон има в Турция например, но в България такъв все още няма. Всички участници в дискусията се обединиха около становището, че подобен закон е необходим, за да бъдат регламентирани и гарантирани правата на пациентите в България. Всички участници се обединиха около една отворена декларация, в която се настоява да бъде създаден Обществен съвет на неправителствените и пациентските организации, който да има изцяло консултативни функции за здравния сектор. Представителите на омбудсмана от своя страна представиха основните проблеми в здравеопазването според сигналите на гражданите и изразиха готовност да сътрудничат за всяко предприето действие, което ще гарантира защитата на здравето и правата на българските граждани. Проблемите на здравната система бяха широко отразени в Годишния доклад на омбудсмана, представен пред Народното събрание и пред българската общественост. Администрацията на обществения защитник се отнася с голяма загриженост и тревога за състоянието на здравната система в България. В институцията се получават множество жалби и сигнали от граждани, в които се поставят остри въпроси, свързани с ограничения достъп до съвременно лечение, лошо качество на оказваната медицинска помощ, бавна и неефективна работа на здравната администрация и др. Един от най-големите проблеми, констатирани от страна на омбудсмана, е о[b]граниченият достъп и неритмичното снабдяване на болните с животоспасяващи и животоподдържащи медикаменти.[/b] При тези пациенти всяко забавяне или промяна на лечението може да доведе до допълнително увреждане на здравето и до скъсяване на продължителността на живота. Този факт прави отговорността на властите още по-голяма, а бездействието в такива случаи е недопустимо. Омбудсманът многократно се е обръщал към министъра на здравеопазването и ръководството на НЗОК както за съдействие по редица специфични случаи, така и с настояване за предприемане на решителни мерки за подобряване на здравната система като цяло. Омбудсманът е решен да използва всички законови правомощия, с които разполага, за да въздейства на властите за намиране на решение по поставените от гражданите въпроси. В най-близко бъдеще институцията ще организира широка обществена дискусия по проблеми на здравеопазването в България.
ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България