Основна версия на сайта
- A A +
English
Омбудсман на Република България
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Рекорден брой граждани са се обърнали към омбудсмана през януари

понеделник, 05.02.2007
05.02.2007 - За месец януари 2007 г. в институцията на омбудсмана на Република България са постъпили 325 жалби или с 36,5% повече от средномесечно подаваните за 2006 г. 209 жалби.
05 февруари 2007 г. За месец януари 2007 г. в институцията на омбудсмана на Република България са постъпили 325 жалби или с 36,5% повече от средномесечно подаваните за 2006 г. 209 жалби. Откакто е открита на 05.01.2006 г., постоянната приемна на омбудсмана на столичната ул. „Раковска” 155 е посетена от 3 937 граждани, а 3 982 са се обадили по телефона. Лично са подадени 1 144 жалби, а 2 339 граждани са консултирани. За изминалия месец януари 2007 г. приемната е посетена от 410 граждани, което е с 25% повече от средномесечния брой за 2006 г. (328 посетители). По телефона са се обадили 494 граждани, лично са подадени 110 жалби, а 292 граждани са консултирани. Общият брой на постъпилите жалби и сигнали до омбудсмана към 31 януари 2007 г. е 3 389, в това число 558 жалби, подадени през 2005 г., и 2 506 – през 2006 г. Според предмета на оплакването, подадените от началото на 2007 г. жалби се разпределят в следните категории: • проблеми със собствеността, включително териториалното и селищно устройство и възстановяването на земеделските земи и гори – 29%, от тях: - 40.7% свързани с ТСУ; - 38. 2% свързани с възстановяването на земи. • социални дейности, включително обществено осигуряване и обезщетения, трудови права и заетост, права на хора с увреждания; социално подпомагане – 17.5%, от тях: - 49% свързани със социалното осигуряване; - 40.8% свързани с трудовите права и заетост; - 10% свързани с проблеми на хора с увреждания. • предоставяне на обществени услуги – 22.8%, от тях: - 57.8% свързани с топлоснабдяването; - 12.5% свързани с ВиК; - 11% свързани с електроснабдяването. • административно обслужване – 4.6 %; • обществен ред и сигурност – 2.5 %; • здравеопазване - 2.8 %; • неизпълнени съдебни решения – 2.1% • други – 18.7 %. Анализът на жалбите и сигналите според предмета на оплакването показва, че най-голямото увеличение е на жалбите, свързани с предоставянето на обществените услуги, преди всичко с топлоснабдяването – с 90% спрямо средногодишните данни. Увеличение с 14% през м. януари има и по въпросите на социалните дейности, а сигналите около проблемите със собствеността на гражданите са намалели в сравнение с миналогодишния брой.
ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България