Основна версия на сайта
- A A +
English
Омбудсман на Република България
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Три часа 250 души се жалваха на омбудсмана Мая Манолова от „Топлофикация“

четвъртък, 18.02.2016
Близо 250 души се отзоваха на поканата на омбудсмана Мая Манолова и дойдоха в откритата от нея тематична приемна по проблемите на гражданите с „Топлофикация“.
18 февруари 2016г.

 
  Близо 250  души се отзоваха на поканата на омбудсмана Мая Манолова и дойдоха в откритата от нея тематична приемна по проблемите на гражданите с „Топлофикация“.

Организирането на публичната дискусия се наложи заради стотиците жалби, които се получават в институцията на омбудсмана срещу топлофикационните дружества у нас. Само за последните три месеца в институцията са постъпили 300 оплаквания, което прави средно по 100 на месец, обяви общественият защитник.


В продължение на три часа и двайсет минути Мая Манолова и екипът й изслушваха присъстващите, като повече от 50 души се възползваха от възможността да представят казусите си, а останалите ги предоставиха в писмен вид. 

В началото на приемната омбудсманът обобщи най-честите проблеми на гражданите с „Топлофикация“  - неясни фактури, невъзможност на хората да разбират данните от сметките и начинът им на формиране, дължимата такса „сградна инсталация“, съдебните дела и начисляваните съдебни такси, които често пъти надхвърлят дължимата сума.



            Манолова представи и свой доклад за конкретните промени, за които ще настоява пред институциите  – Столичната община, Министерството на енергетиката,  ресорната комисия в парламента, КЕВР, фирмите за топлинно  счетоводство, ръководството на „Топлофикация“. „Той вече им е разпратен и очаквам следващата седмица, когато организирам кръгла маса с тяхно участие да имаме конкретен  резултат“, заяви омбудсманът.

„На първо място настоявам да отпадне изцяло изплащането на юрисконсултско възнаграждение от гражданите на „Топлофикация“. Освен това дружеството да бъде задължено да предупреждава своите абонати във всички случаи, в които пристъпва към съдебни дела и да дава 15-дневен срок за доброволно изпълнение, за да се избегне скъпата съдебна процедура. Да има или не такса „сградна инсталация“ да се решава от Общото събрание на етажната собственост, което и да определя методиката за разпределение и процентът „сградна инсталация“, бяха част от  предложенията, представени от Мая Манолова на гражданския форум. 


 


Освен това тя ще настоява да се опростят фактурите, така че всеки човек да може да разбере какво и защо дължи и да се сключват индивидуални договори с фирмите за топлинно разпределение.

Като мярка срещу крадците на топлоенергия омбудсманът ще предложи да бъде създадена „Топлинна полиция“.




„Защото тези, които ползват, а не плащат, крадат от добросъвестните платци, техните съседи, а не от монополното дружество“, аргументира се общественият защитник.


След дискусията Мая Манолова обяви, че докладът й ще бъде допълнен с предложенията, които чу от гражданите на място. Например – сметките за топла вода и парно да бъдат разделени, премахване на фирмите за дялово разпределение или поне да бъдат лицензирани от КЕВР, допускането на възможността решенията на регулаторната комисия да се обжалват в съда и др.




ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България