Основна версия на сайта
- A A +
English
Омбудсман на Република България
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Десетки нови жалби до Омбудсмана от Перник, хората се жалват от „студено“ парно

неделя, 17.01.2021
Омбудсманът Диана Ковачева изпрати втора препоръка, в рамките на един месец, до министъра на енергетиката Теменужка Петкова и председателя на КЕВР Иван Иванов, с настояване да бъдат предприети своевременни действия за контрол по отношение на „Топлофикация Перник“ АД, с цел гарантиране сигурността на снабдяването с топлинна енергия на неговите битови клиенти и устойчиво изпълнение на показателите за качество на топлоснабдителните услуги.
18 януари 2021 г.

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати втора препоръка, в рамките на един месец, до министъра на енергетиката Теменужка Петкова и председателя на КЕВР Иван Иванов, с настояване да бъдат предприети своевременни действия за контрол по отношение на „Топлофикация Перник“ АД, с цел гарантиране сигурността на снабдяването с топлинна енергия на неговите битови клиенти и устойчиво изпълнение на показателите за качество на топлоснабдителните услуги.


Причината е, че само за два дни през миналата седмица - четвъртък и петък, в институцията на Омбудсмана постъпиха десетки жалби на хора от Перник, които се оплакват от студено парно и липса на топла вода. 


„За втори път в продължение на по-малко от един месец граждани на Перник поставят искане за осигуряване на качествено топлоснабдяване. В същото време, по повод отправена през м. декември 2020 г. препоръка за привеждане възможно най-бързо в техническа изправност на топлопреносната мрежа, изпълнителният директор на „Топлофикация Перник“ АД ме информира, че през същия месец дружеството е поддържало температурата на топлоносителя в съответствие с т.нар. температурен график. Работещите както в преноса, така и в производството на топлинна енергия осигуряват нормален режим на работа. Очевидно проблемът с предоставянето на топлоснабдителните услуги не е решен, за което свидетелстват десетките жалби, получени в рамките на два дни”, отбелязва доц. Ковачева.


По тази причина, „на основание Закона за омбудсмана отново Ви сезирам по компетентност за предприемане на своевременни действия за контрол по отношение на „Топлофикация Перник“ АД“, пише в препоръката си до министър Петкова и КЕВР общественият защитник. 


Припомняме, че на 21 декември м.г. омбудсманът сезира по компетентност енергийната министърка, председателя на КЕВР и изпълнителния директор на „Топлофикация Перник“ АД Ясен Кацаров. Тогава тя настоя за привеждане възможно най-бързо в техническа изправност на топлопреносната мрежа, включително засегнатите от лошото качество на услугата потребители да бъдат справедливо компенсирани.


В новата препоръка Диана Ковачева подчертава, че гражданите на Перник трябва да бъдат информирани за причините, довели до некачествено предоставяне на топлоснабдителните услуги, а в случай че е налице авария – да бъде посочен конкретен срок за нейното отстраняване.


„В заключение отново настоявам да бъдат взети необходимите мерки за обезщетение на засегнатите от лошото качество на услугата потребители, които са принудени да плащат на дружеството въпреки това, а също така и високи сметки за електрическа енергия, тъй като това за някои е единствена алтернатива за отопление“, категорична е доц. Диана Ковачева.


          Препоръката тук
ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България