Омбудсманът Диана Ковачева получи отговор от Асоциацията на колекторските агенции в България, в който я уверяват, че ще се съобразят с препоръката на обществения защитник да проявяват индивидуален подход и разбиране към гражданите, пострадали финансово от коронавируса.
Припомняме, че доц. Ковачева написа препоръка до председателя на асоциацията г-жа Райна Миткова – Тодорова, в която отправи апел към фирмите за събиране на вземания да изработят политика с облекчен режим при събирането на дълговете в извънредната ситуация и да подходят индивидуално към изпадналите в неплатежоспособност граждани. Препоръката на омбудсмана може да видите ТУК
„В отговор на вашето писмо искаме да ви уверим в готовността на членовете на Асоциацията на колекторските агенции в България да проявим колективна съпричастност и максимална гъвкавост като потърсим индивидуално решение за всеки един наш клиент, с което да облекчим бита му и същевременно ограничим риска от непосилно нарастване на дължимите суми. В духа на вашите препоръки, предлагаме на всички клиенти, които вече изпитват затруднения да погасяват задълженията си, да се свържат с обслужващата ги компания и да обсъдят индивидуален план, съобразен с техните финансови обстоятелства към момента, като проявяваме специално внимание към най-уязвимите групи“, пише в отговор на препоръката на омбудсмана председателят на Асоциацията на колекторските агенции в България.
Отговорът от колекторската асоциация ТУК