Основна версия на сайта
- A A +
English
Омбудсман на Република България
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Омбудсманът към „Топлофикация – Перник“: 53 дни без топла вода в условията на COVID е недопустимо

понеделник, 25.07.2022
Омбудсманът Диана Ковачева препоръча на изпълнителния директор на „Топлофикация – Перник“ АД Чавдар Стойнев да предприеме действия за съкращаване на първоначално обявения срок от 53 дни за планиран ремонт, които ще доведат до спиране на топлата вода за всички клиенти в гр. Перник.

25 юли 2022 г.

         Омбудсманът Диана Ковачева препоръча на изпълнителния директор на „Топлофикация – Перник“ АД Чавдар Стойнев да предприеме действия за съкращаване на първоначално обявения срок от 53 дни за планиран ремонт, който ще доведе до спиране на топлата вода за всички клиенти в гр. Перник.

Повод за препоръката са жалби на жители от гр. Перник, както и информация в медиите, за предстоящото продължително спиране от 8 август 2022 г. до 30 септември 2022 г. на снабдяването с топла вода.

„Гражданите изтъкват, че планираното прекъсване на услугата за срок от 53 дни ще създаде големи неудобства и ги принуждава да правят извънредни разходи за осигуряване на алтернативни средства за подгряване на вода“ пише омбудсманът.

Проф. Ковачева обръща внимание, че заради влошаването на епидемичната обстановка, съгласно Националния оперативен план за справяне с пандемията от COVID, със заповед на директора на регионалната здравна инспекция от 22 юли 2022 г. на територията на област Перник вече са въведени временни противоепидемични мерки.

Омбудсманът подчертава още, че при продължителното прекъсване на централното топлоснабдяване, ще бъде затруднено поддържането на добра индивидуална и колективна хигиена, което е от изключително значение в борбата както срещу COVID-19, така и срещу сезонните инфекции.

„Като отчитам важността на предстоящите ремонтни дейности, смятам, че е наложително да се потърси начин да се намали техният срок, например с удължено работно време, работа през почивни дни и пр.“, категорична е Диана Ковачева.

В заключение тя настоява да бъде информирана в 14-дневен срок за предприетите действия от дружеството. 

Препоръката тук

 

 

ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България