Основна версия на сайта
- A A +
English
Омбудсман на Република България
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Омбудсманът поиска стриктен контрол и компенсации за парното в Перник

сряда, 09.03.2022
По повод днешното обсъждане на проблемите с топлоснабдяването в гр. Перник, организирано от председателя на Общинския съвет Димитър Колев, омбудсманът Диана Ковачева изпрати становище, в което подчертава, че са необходими трайни решения за осигуряване на качествено и непрекъснато отопление и битово горещо водоснабдяване в града.
9 март 2022 г.

По повод днешното обсъждане на проблемите с топлоснабдяването в гр. Перник, организирано от председателя на Общинския съвет Димитър Колев, омбудсманът Диана Ковачева изпрати становище, в което подчертава, че са необходими трайни решения за осигуряване на качествено и непрекъснато отопление и битово горещо водоснабдяване в града.

Проф. Ковачева посочва, че проблемите с качеството и сигурността на топлото в Перник са системни и не само не се решават, но и се задълбочават затова е необходим стриктен контрол за спазването на показателите за качество на топлоснабдителните услуги.

„Очаквам обективна и ефективна проверка от компетентните органи относно причините за честите аварии по съоръженията на „Топлофикация-Перник“ АД, за резултатите от която гражданите на Перник да бъдат информирани своевременно“, пише общественият защитник.

Диана Ковачева обръща внимание, че топлопреносното предприятие трябва да предприеме краткосрочни и дългосрочни мерки за преустановяване и предотвратяване на бъдещи нарушения, както и да поеме отговорност за неизпълнение на задълженията си, чрез справедливи компенсации на клиентите си.

„Проблемите на битовите клиенти на „Топлофикация-Перник“ АД са трайно във фокуса на моето внимание. През последните три отоплителни сезона в институцията на омбудсмана постъпиха десетки жалби и сигнали от жители на гр. Перник за чести аварии и влошено качество на услугата“, подчертава Ковачева и изброява всички предприети действия от нейна страна - изпратените писма и препоръки и получените отговори от отговорните органи от 2020 г. до момента.

Последното действие от страна на омбудсмана е във връзка с множеството жалби и сигнали от жители на града за непланови прекъсвания на парното и топлата вода през месеците декември 2021 г. и януари 2022 г. и последвалата на 11 февруари 2022 г. препоръка до новоизбрания председател на КЕВР - да бъде извършена поредна извънредна проверка на съоръженията на „Топлофикация-Перник“ АД заради честите аварии, довели отново до студено парно и липса на топла вода за клиенти на дружеството.

„Изтъкнах, че само за периода от 27 януари 2022 г. до 11 февруари 2022 г. са отчетени четири аварии на основен топлоизточник, които са довели до прекъсване на топлоснабдителните услуги в града. Отделно, поради аварии на топлопроводи в същия период е нарушавано нормалното топлоснабдяване на отделни райони, като кв. „Изток“, кв. „Тева“ и др. Поисках отново от регулатора обективна оценка относно спазването на лицензионните задължения на топлопреносното предприятие и по-конкретно за изпълнението на показателите за качество на топлоснабдителните услуги“, посочва проф. Ковачева.

Омбудсманът информира още, че на 18 февруари т.г. е получила уверението на председателя на КЕВР, че регулаторът е запознат с възникналите проблеми и е във връзка с ръководството на „Топлофикация-Перник“ АД - изискани са документи, данни и информация, свързани с нарушеното топлоподаване през текущия отоплителен период.

 Становището тук

 

ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България