Отдел „ Приемна и деловодство“ в институцията на омбудсмана е административното звено, което отговаря за приемането на заявления за достъп до обществена информация, както и за връчване на информацията по издадено от омбудсмана решение по конкретно заявление.
Заявленията за достъп до обществена информация се подават както следва: на място в отдел „Приемна и деловодство“ всеки работен ден от 09:00 до 17:00 часа на адрес: гр. София, ул. „Джордж Вашингтон“ 22, по пощата или по електронен път на адрес: priemna@ombudsman.bg
На основание чл. 7, ал. 3 т Правилника за организацията и дейността на омбудсмана „ лицата, които са се обърнали със жалби и сигнали до омбудсмана, имат право на достъп до кореспонденцията между омбудсмана и други органи или лица във връзка с техните жалби и сигнали по реда на Закона за достъп до обществена информация