В обсега на защита на правата на потребителите се включват въпросите, сигналите и жалбите на гражданите, търсещи съдействието на омбудсмана за решаване на техни нарушени права, засягащи следните теми:
Банки и фирми за бързи кредити - проблеми, свързани със сключени договори за кредит; изисквани банкови такси; с платежни операции; подаване на информация в Централния кредитен регистър; блокиране и закриване на банкови сметки; с наследяването на задължения по договори за кредит; отговорността на съдлъжник и поръчител по сключен договор за кредит; с предсрочно погасяване на кредит и др.; молби за съдействие за: разсрочване и отсрочване на задължения по сключени договори за кредит, намаляване на погасителната вноска и др.
Застрахователни дружества: проблеми, свързани с отказ да се изплати застрахователно обезщетение или с изплащане на частично такова; липса на отговор от застраховател на подадено до него оплакване и др.