Версия за хора с намалено зрение
- A A +
English
Омбудсман на Република България
Подай жалба онлайн Аз съм дете!
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

2 418 граждани са потърсили помощ от омбудсмана на Република България

петък, 06.10.2006
06.10.2006 - 2 418 сигнала за неправомерни действия от страна на държавната администрация, с което са били нарушени правата и свободите на българските граждани, е получил от встъпването си в длъжност като омбудсман на Република България (април 2005 г.) до днес г-н Гиньо Ганев.
06 октомври 2006 г. За цялата 2005 г. общият брой постъпили жалби и сигнали е 558, докато за периода 1 януари – 3 октомври 2006 г. те са три пъти повече - 1860. До октомври функциониращата от началото на 2006 г. приемна на институцията е била посетена от близо 3000 души, от които 878 са подали жалби, 1769 са потърсили консултация, а останалите са поискали справки. Големият брой на постъпили жалби е сигнал за недостатъчно добрите отношения между администрацията и гражданите и продължаващите нарушения на гражданските права и свободи от страна на държавни или общински институции. Този факт красноречиво определя и необходимостта от институцията на омбудсмана у нас. Тенденцията за прогресивно нарастване броя на получените жалби, с които граждани търсят съдействието на омбудсмана на Република България за разрешаването на редица проблеми, е пряка последица от популяризирането на дейността и обществената роля на институцията омбудсман в България, както и от получилите широк отзвук случаи на конкретни индивидуални оплаквания на граждани от администрацията, разрешени със съдействието на Гиньо Ганев и неговия екип. Успешната намеса на институцията при разрешаването както на множество индивидуални случаи, така и на случаи, засягащи правата на широк кръг граждани, допринася за утвърждаване на нейната дейност като ефикасен извънсъдебен способ за решаване на спорове между гражданите и администрацията. В 97.0 % от случаите омбудсманът е предприел действия по конкретните проблеми, като ги е решил, дал е съвети и насоки или е поискал допълнителна информация и ги проучва, търсейки начини за тяхното разрешаване. Според предприетите действия, конкретните жалби се разпределят както следва: жалби и сигнали, по които проверката е приключила – 42.3 % жалби и сигнали в процес на проверка – 54.7 % жалби и сигнали, по които проверката не е открита – 3.0 %. (т.е. жалбите още не са обработени и разпределени по експертните екипи) Според предмета на оплакването, жалбите се разпределят в категориите: проблеми със собствеността, включително териториалното и селищно устройство и възстановяването на земеделските земи и гори – 35 %; социални дейности, включително обществено осигуряване и обезщетения, трудови права и заетост, права на хора с увреждания; социално подпомагане - 20 %; предоставяне на обществени услуги - 12 %; административно обслужване – 7.14 %; дискриминация, равни възможности, граждански и политически права - 6 %; обществен ред и сигурност - 4 %; неизпълнени съдебни решения – 3.2% здравеопазване - 2 %; други – 11.6 % Според допустимостта на жалбите, 73 от случаите, което е 3.02% от общия брой жалби и сигнали, са извън правомощията на омбудсмана и жалбоподателите са били консултирани към коя институция да се обърнат за съдействие. За да бъде по-прозрачна в дейностите си, институцията на омбудсмана на Република България подготвя достъпен публичен регистър на постъпилите жалби, а регулярното публично оповестяване на регистрираните сигнали ще стане практика.
ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България