• За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба ЗСЛ
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Защита от дискриминация и от език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
Версия за хора с намалено зрение
- A A +
English
Омбудсман на Република България
Подай жалба онлайн Аз съм дете!
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба ЗСЛ
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Защита от дискриминация и от език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

6 202-ма граждани са се жалвали на омбудсмана през 2015 година

сряда, 30.03.2016
„Общо 6 202 жалби са постъпили до омбудсмана през 2015 г. срещу 5 010 за 2014 г.“ Това обяви общественият защитник Мая Манолова пред журналисти при внасянето на Годишния доклад на институцията за 2015-а в Народното събрание.

 


30 март 2016 г.


 


„Общо 6 202 жалби са постъпили до омбудсмана през 2015 г. срещу 5 010 за  2014 г.“ Това обяви общественият защитник Мая Манолова пред журналисти при внасянето на Годишния доклад на институцията за 2015-а в Народното събрание.


Тя уточни, че 30% от жалбите за миналата година са постъпили след встъпването й в длъжност на 20 октомври.


        „До момента към мен са адресирани 4 784 жалби и сигнали на граждани. Расте също така и броят на хората, които идват в приемната на омбудсмана, звънят по телефона, изпращат писма, включително по фейсбук. Към днешна дата броят на записаните за моята приемна е 728“, допълни Манолова.


 „Приемната ми работи всеки ден от 9.00 до 17.00 часа и всеки, с когото не успея да се видя лично в приемния ми ден – всеки четвъртък, може да се обърне за помощ към някои от експертите ми. В институцията на омбудсмана работят висококвалифицирани, подготвени хора и в много голяма част от случаите биха се справили по-добре и от самата мен по разрешаване на конкретен казус“, каза тя.


Омбудсманът подчерта, че анализът на жалбите и проблемите на гражданите за миналата година са основата, върху която е определила своите приоритети за 2016 г., които са три – борбата с монополите, правата на българските деца и социално изключените български граждани.   


 „Първият и главен приоритет са монополите. Битката на българските граждани срещу монополните дружества, които доставят обществени услуги. Това са топлофикациите, енергоразпределителните дружества, ВиК операторите, телекомите, колекторските фирми“, посочи Мая Манолова.


По думите й 26% от жалбите през миналата година са срещу тези монополни дружества.


„Вторият ми приоритет са правата на българските деца. Нарекох този приоритет „В нашите ръце“, защото бъдещето и на децата, и на България наистина е в нашите ръце. Те имат нужда от нашата  подкрепа“, отбеляза общественият защитник.


„Третият ми приоритет са социално изключените български граждани и тези, които са застрашени от социално изключване, имат нужда от утеха, надежда, от едно рамо, от подкрепа, които съм готова да предоставя на всеки като национален омбудсман“, категорична бе Манолова.


Тя информира още, че в институцията на омбудсмана е сформирана работна група, която подготвя пакет от законопроекти за регулиране на арбитражните съдилища. Според Манолова новите „бухалки“ са именно в ръцете на колекторските фирми и на монополните дружества, които не се подчиняват на никакви правила и регламенти и рекетират и малтретират българските граждани.


„Подготвяме промени в три законопроекта, които ще внесем през председателя на парламента г-жа Цецка Цачева.


 


Целият доклад може да прочетете в раздел „Библиотека“ на сайта на институцията - http://www.ombudsman.bg/


 


 


 


=Позиция на омбудсмана за напрежението


в сектор „Здравеопазване“=


 


„Темата, която най-силно ме притеснява в момента е напрежението в сектор „Здравеопазване“. Традиционно омбудсманът има своя ангажимент за защита на българските граждани в здравеопазването, за защита правата на пациентите, така че няма как да не съм притеснена от всичко, което се случва в сферата на здравеопазването.


Апелирам незабавно да бъде възстановено договорното начало. Незабавно да бъдат върнати диалога и разговорите, защото няма как да се направи реформа в толкова важна сфера, каквато е здравеопазването, напук на пациентите и напук на българските лекари. Затова утре в институцията на омбудсмана в 11.30 часа организирам дискусия по проблеми на реформата в здравеопазването. Освен пари, в здравеопазването са необходими уважение, диалог и правила, които да се подкрепят от всички“.


 


ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България