„В рамките на последната година сме получили над 300 жалби от гражданите на гр. Перник и региона. Най-често хората се оплакват от проблеми, свързани с качеството на топлоподаването и топлоснабдяването, както и с качеството на водата.“ Това каза омбудсманът Диана Ковачева на брифинг в Областна администрация – Перник при представянето на обобщена информация от изнесените приемни, които институцията днес организира за гражданите в гр. Перник и гр. Радомир.
Общественият защитник допълни, че по десетките жалби и сигнали от зимните месеци, постъпили в институцията, заради влошено топлоподаване, чести аварии и хладка вода, е поискала Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) да извърши проверка, както и да компенсира гражданите за причиненото неудобство.
„Днес в приемната установих, че всъщност обезщетенията, които са получили гражданите са смешни. Една жена каза, че за сметка от 200 лв. е обезщетена с 3 лв., което е абсурдно“, заяви омбудсманът и поясни, че отново ще сезира и КЕВР, и Министерството на енергетиката с настояване да бъдат проверени сметките и предоставените обезщетения на хората.
Ковачева подчерта, че очаква при получаване на изравнителните сметки до средата на юни, да се види дали е отчетено влошеното качество на услугата от „Топлофикация – Перник“ и дали хората са обезщетени адекватно.
Тя посочи още, че масово в приемната днес са постъпили оплаквания срещу топлинните счетоводители, а другите жалби от региона са за проблеми с водата - или заради влошеното й качество, или заради липсата въобще на вода на определени места.
„Ясно е, че проблемът е свързан с високи загуби на вода и с лоша инфраструктура“, каза проф. Диана Ковачева.
Тя заяви, че в рамките на приемния ден е получила много жалби и заради липса на достъп до имоти и лоша пътна инфраструктура. Цитира сигнал на жена от с. Голямо Бучино, която от 2013 г. няма достъп до имота си. Сезирала е институцията на омбудсмана, а проф. Ковачева е писала и до кмета, и до Общинския съвет, които взимат решение за оправяне на регулацията, но вече близо 10 години проблемът не е решен, защото няма включване в инвестиционната програма.
Друга жалба от приемния ден, върху която се спя омбудсманът, бе свързана със с. Извор, където гражданите и местният кмет сами попълват дупките на улицата в центъра на селото.
По-рано проф. Ковачева се среща и с областния управител Кирил Стоев, с който обсъдиха проблемите в областта. Теми на разговора бяха липсата на вода в малките населени места, старата тръбна инсталация, честите аварии, свързани с топлоподаването, сградната инсталация и др.