Версия за хора с намалено зрение
- A A +
English
Омбудсман на Република България
Подай жалба онлайн Аз съм дете!
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба ЗСЛ
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Защита от дискриминация и от език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Институцията на омбудсмана сезира комисията по енергетика в парламента и ресорния министър заради честите аварии на парното в столицата

четвъртък, 13.02.2025
Институцията на омбудсмана сезира парламентарната Комисия по енергетика и ресорния министър заради двете големи аварии в системата на „Топлофикация София“, които през последните дни оставиха десетки хиляди жители на столицата при минусови температури без парно и топла вода.

13 февруари 2025 г.

 

Институцията на омбудсмана сезира парламентарната Комисия по енергетика и ресорния министър заради двете големи аварии в системата на „Топлофикация София“, които през последните дни оставиха десетки хиляди жители на столицата при минусови температури без парно и топла вода.

Припомняме, че институцията вече поиска от КЕВР извънредна проверка и компенсации от дружеството по повод аварията от 9 февруари, която засегна пет столични квартала – жк „Младост-1“, жк „Студентски град“, жк „Дървеница“, кв. „Витоша“ и кв. „Малинова долина“. Настояването бе да се провери изпълнението на ремонтната и инвестиционна програма за спазване на лицензионните задължения – конкретно поддържане на качествено и непрекъснато топлоснабдяване през настоящия отоплителен сезон. 

От днес заради нова голяма авария на основен топлопровод на III-А „Искърска магистрала“ други девет квартала в гр. София остават без топлоподаване. Това са жк „Христо Смирненски”, жк „Гео Милев“, жк „Яворов“, кв. „Подуяне-център“, кв. „Редута“, жк „Изток“, жк „Дианабад“, жк „Лозенец“ и част от жк „Дружба-1“.

„Според съобщенията на „Топлофикация София“ ЕАД и в двата случая причините са лошо техническо състояние на съоръжения на дружеството. В първия случая главното стебло на магистралния топлопровод „Студентски град“ е с изтекъл експлоатационен срок. В другия случай, магистралният топлопровод е компрометиран, като „Топлофикация София“ ЕАД определя аварията като сериозна. Освен това, спирането на топлоснабдяването по време на отстраняването на аварията ще бъде използвано за извършването на редица други аварийни ремонти по топлопреносната мрежа (на ул. „Гео Милев“ на кръстовището с ул. „22-ри септември“, на ул. „Генерал Хосе Де Сан Мартин“ на кръстовището с ул. „Светлоструй“, на бул. „Джеймс Баучер“ в района на Факултет по Математика и информатика и Физически факултет, на ул. „Стоян Михайловски“ близо до кръстовището с ул. „Златовръх“, на ул. „Незабравка“ на кръстовището с ул. „Елемаг“, в градинката на „Площад на авиацията“, в жк „Дружба-1“ до бл. 95)“, пише главният секретар на омбудсмана д-р Айсун Авджиев до депутатите.

Той предлага, по тяхна преценка и съгласно Вътрешните правила за работа на Комисията по енергетика, да бъдат изслушани всички отговорни по проблема – изпълнителният директор на „Топлофикация София“ ЕАД, председателят на КЕВР и министърът на енергетиката „по въпроси, касаещи сигурността и качеството на предоставяне на топлинна енергия и засягащи правата и интересите на клиентите на „Топлофикация София“ ЕАД“.

Отделно Авджиев се обръща и към министъра на енергетиката на основание правомощията му по чл. 75 от Закона за енергетиката, като подчертава, че от началото на отоплителния период в институцията на омбудсмана постъпват жалби от граждани, именно за честите и непланови спирания на топлоснабдяването в редица квартали на столицата.

Той посочва, че авариите на компрометираните тръбопроводи в най-неблагоприятния сезон, както за клиентите, така и за извършването на изкопните и ремонтните дейности, основателно предизвикват съмнение за действителното състояние на топлопреносната мрежа и пораждат въпроси за изпълнението на задълженията на дружество по поддръжката, включително дали са извършени планираните инвестиции и ремонти през неотоплителния летен сезон.

  • Писмото тук (389.64 kb)
ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България