Версия за хора с намалено зрение
- A A +
English
Омбудсман на Република България
Подай жалба онлайн Аз съм дете!
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Качеството и цената на водата са най-честите проблеми на хората от област Добрич

четвъртък, 30.11.2023
Качеството и цената на водата са най-честите проблеми на хората от област Добрич. Това каза на изнесена приемна в Областната администрация Добрич Нина Бояджиева - началник на отдел „Права на потребители на административни и обществени услуги“ към институцията на обществения защитник.

30 ноември 2023 г.

Качеството и цената на водата са най-честите проблеми на хората от област Добрич. Това обяви на изнесена приемна в Областната администрац в Добрич Нина Бояджиева - началник на отдел „Права на потребители на административни и обществени услуги“ към институцията на обществения защитник.

„Становището на омбудсмана е, че цената на водата в област Добрич не трябва да се повишава“, каза Бояджиева на брифинг пред журналисти и допълни, че от догодина водата в Добрич се вдига с 16,12%. 

„Проблемите се задълбочават, защото и жалбите за електрозахранването зачестиха. Омбудсманът има основателно съмнение да смята, че не само лошото време, но и неподдържаната мрежа се причина да останат хората без ток на места вече пет денонощия“, подчерта Нина Бояджиева. Тя посочи още, че заради десетките жалби омбудсманът вече е поискала от Министерството на енергетиката и председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране да направят проверка във връзка с поддръжката на експлоатацията на енергийните съоръжения и обекти, както и на задължението на КЕВР да проверява готовността за есенно зимния сезон. 

„Омбудсманът е категорична, дружествата трябва служебно да изплатят справедливи компенсации, а не да чакат потребителите да подават заявления за това", каза още Бояджиева и информира, че хората могат да подават жалби и сигнали и през сайта на обществения защитник, където има специален раздел и за жалби от деца. 

Другите проблеми, констатирани на място от жалбите в Добрич, са за нарушени пенсионни права, права на децата и ТЕЛК-решения.

 

 

ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България