6 ноември 2015г.
Омбудсманът Мая Манолова взе участие в заключителната конференция за представяне на проект „Подобряване на достъпа на уязвими групи до правна помощ чрез въвеждането на пилотен проект за „гореща телефонна линия за първична правна помощ“ и регионални центрове за консултиране“, реализиран с подкрепата на Норвежкия финансов механизъм. На конференцията, организирана от Националното бюро за правна помощ, присъстваха посланикът на Кралство Норвегия в Република България Н.П. Гюро Катарина Викьор, Хане Юнкер, ръководител на департамент ГД Права на човека и върховенство на закона към Съвета на Европа, Ралица Негенцова, председател на Висшия адвокатски съвет. По време на конференцията беше обърнато внимание на ползите от реализирания проект за развитието и подобряването на системата за предоставяне на първична правна помощ и за популяризирането ? сред уязвимите групи от българското население чрез създаването на национален телефон за първична правна помощ и чрез откриването на регионални центрове в Сливен и Видин, в които нуждаещите се имат възможност лично да получат консултация по въпроси от областта на семейното, трудовото, облигационното право и изпълнителния процес. Омбудсманът Мая Манолова изтъкна, че участието на Националното бюро по правна помощ в качеството му на бенефициент придава професионализъм на услугата, приветства участието на българските адвокати и подчерта значението на проекта за повишаване на информираността и правната култура на гражданите и за възможността за ефективно разрешаване на споровете, което разтоварва съдебната система от воденето на безсмислени дела. Тя посочи, че дискутираната тема е приоритетна и за омбудсмана, поради насочеността си към уязвимите групи от населението и изрази удовлетворението си от факта, че е намерен механизъм пилотните засега услуги да се превърнат в устойчиви и да разширят обхвата си както по отношение на тяхната специализация, така и в териториално отношение. „Дейността на омбудсмана е много близка до това, с което се занимава проектът, а и Бюрото за правна помощ. Полезно е да се чуят изнесените анализи, защото те съвпадат с намеренията на омбудсмана да организира постоянно действащи приемни в областните градове, защото всички хора имат нужда от подкрепа, от близка и достъпна правна помощ, когато правата им са нарушени от администрацията.“, подчерта Мая Манолова.