Омбудсманът Мая Манолова и експерти от институцията организираха изнесени приемни във всички общини на Област Хасково, където се срещнаха с над 200 души в рамките на два дни. Най-честите оплаквания на гражданите са свързани с ниски заплати и пенсии, некоректни работодатели, фирми за бързи кредити, частни съдебни изпълнители.
Манолова бе сезирана и с подписка от 86 души за лошото качество на пътя Маджарово – Ивайловград, както и за липса на аптека в Маджарово и лекар, който посещава града веднъж на седмица.
Омбудсманът се срещна и с учители от Община Хасково, които се възмущават от практиката на директори да сключват срочни трудови договори с тях, което по думите им е нарушаване на трудовото законодателство.
„Това е в пълно противоречие с обявената от правителството политика за подкрепа на учителския труд и абсолютно неуважение към работата им. В законодателството много ясно е посочено при какви условия може да се сключва срочен трудов договор. Да сключваш срочни трудови договори в продължение на 7 години е безобразие“, категорична бе Манолова.
Тя заяви, че ще изпрати препоръка до министъра на образованието и науката Красимир Вълчев, както и че ще поиска среща с него, за да постави проблема, тъй като това не е първият сигнал, който институцията получава по този въпрос. По думите й Инспекцията по труда вече е констатирала нарушения в две учебни заведения.
Сред жалбите на гражданите в Хасковска област се откроиха и проблеми, свързани със спрени земеделски субсидии, решения за ТЕЛК и НЕЛК, лекарства.
Омбудсманът и екипът й използваха преди всичко обществен транспорт – влак, автобус и маршрутки, за да се придвижат до общините за среща с гражданите.
„Когато човек си върши работата от сърце, това как стигаш до хората с проблем е най-несъществената част от въпроса. Благодаря и на своите експерти, че освен изключителни професионалисти, са и абсолютно отдадени на каузата да помагат на хората и на терен“, отговори Манолова на въпрос на журналисти с какво се е придвижвала в областта.
Омбудсманът сама взе решение да слезе от служебния автомобил на Националната служба за охрана два месеца преди края на тази година, след като стана ясно, че с приемането на бюджета на службата за 2019 г. от януари остава без него.