Версия за хора с намалено зрение
- A A +
English
Омбудсман на Република България
Подай жалба онлайн Аз съм дете!
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Омбудсманът Мая Манолова и граждански сдружения дадоха КЕВР на съд за цената на парното

четвъртък, 13.04.2017
Омбудсманът Мая Манолова, изпълнителният секретар на Сдружение „Федерация на потребителите в България“ Емил Георгиев, председателят на „Сдружение за правна помощ на потребителите“ д-р Димитър Деков, председателят на сдружение „Гражданско движение ДНЕС“ Анжелика Цокова и граждани внесоха жалба в Административен съд София-град срещу необоснованото решение на КЕВР да увеличи цената на парното.
13 април 2017 г.

Омбудсманът Мая Манолова, изпълнителният секретар на Сдружение  „Федерация на потребителите в България“ Емил Георгиев, председателят на  „Сдружение за правна помощ на потребителите“ д-р Димитър Деков, председателят на сдружение „Гражданско движение ДНЕС“ Анжелика Цокова и граждани внесоха жалба в Административен съд София-град срещу необоснованото решение на КЕВР да увеличи цената на парното.


„Внесохме жалба срещу повишаване на парното и топлата вода. Смятаме, че решението на КЕВР от 7 април 2017 г., с което беше повишена топлинната енергия със средно 23% е незаконосъобразно, защото съществено е нарушена процедурата по неговото произнасяне, нарушен е материалният закон – Законът за енергетиката и подзаконовите актове и противоречи на целта на закона“, каза Манолова след внасянето на жалбата.


Тя обоснова тезата си за нарушената процедура с липсата на обществено обсъждане, както и че въпросната процедура за повишаване на цената на парното е започнала още преди да е извършено увеличението на природния газ, а в нейния ход не са постъпвали заявления с искане за увеличение на цената от топлофикационните дружества.


"Изводът е, че обжалваното решение е взето при липса на прозрачност, то е немотивирано и необосновано, съставено без ясни правни и икономически анализи, което поставя под съмнение независимостта и безпристрастността на регулатора", отсече омбудсманът.


 „Съпоставката за движението на цените през миналата година показва, че заради намаляването на цената на природния газ с 33%, цената на парното беше намалена с 9%. През тази година при увеличаване цената на природния газ с 30% - цената на парното е увеличена с 23%, т.е. когато природният газ поевтинява, цената на парното не намалява, а когато цената на природния газ расте, почти на 100% има увеличение цената на парното“, подчерта още Мая Манолова.


Тя допълни, че по официални данни, разходите на природен газ в цената на парното са 54%, което означава, че при увеличение на природния газ с 30%, би следвало парното в София да се увеличи максимално с 16%.


„Предвид, че самото увеличение на природния газ е необосновано и по наши изчисления вместо 30% трябваше да бъде увеличена с 15%, то цената на парното реално трябваше да бъде повишена не с 23%, а с 8%“, посочи още Манолова.


Омбудсманът разкри, че надвзетите суми от „Топлофикация София“ ЕАД от столичани през последните години са между 11 и 18 млн. лв., заради разликите, които дружеството плаща като цена на „Булгаргаз“ и цената, на която продава природния газ на крайните потребители.                                       „Изводът е, че регулаторът за пореден път не изпълнява своята функция да осигури баланс между интересите на енергийните дружества и на потребителите и да постанови прозрачно ценообразуване, така че да може да бъде направена проверка, защо и как са повишени тези цени“, обобщи  Мая Манолова.

       
    Жалбата тук:


ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България