Версия за хора с намалено зрение
- A A +
English
Омбудсман на Република България
Подай жалба онлайн Аз съм дете!
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Обсъждания
    • Онлайн жалба
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Инициативи
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба ЗСЛ
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Право на добро управление
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Защита от дискриминация и от език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Омбудсманът Мая Манолова: „Топлофикация“ е моят Хари Потър – прибира с магия парите на столичани

петък, 20.10.2017
За две години 62 012 граждани получиха съдействие от институцията на обществения защитник
20 октомври 2017 г.

В рамките на две години, 62 012 граждани получиха съдействие от институцията на омбудсмана, а постъпилите жалби и сигнали са 22 607. Това отчете днес националният обществен защитник Мая Манолова, която преди две години на тази дата встъпи официално в длъжност. Манолова даде брифинг пред централното управление на „Топлофикация София“ ЕАД и даде знак, че няма да се откаже от битката си с монополиста за повече справедливост в сметките и уважение, които дружеството дължи на гражданите.


/Подробности за числата в отчета тук/




„Ние сме пред „Топлофикация София“, защото това е едно от нашите недовършени дела“, призна омбудсманът.


Тя разказа, че преди няколко месеца една млада, интелигентна жена я е попитала какво се случва с борбата й срещу „Топлофикация София“. Манолова й отговорила, че всичко предприето от нея до момента не дава очаквания от хората резултат и е на път да вдигне ръце. Тогава жената й напомнила, че авторката на поредицата за Хари Потър - Джоан Роулинг получила 12 отказа от 12 различни издателства, преди романът й да бъде публикуван. 


„Топлофикация“ е моят Хари Потър, който с магьоснически способности прибира парите от джобовете на столичани“, заяви Манолова. 


Тя посочи, че усилията й все пак бележат известен успех - намаляване 6 пъти на юрисконсултските възнаграждения, които товареха допълнително сметките на българските граждани.


„Ако преди юрисконсултите на „Топлофикация“ събираха два пъти по 300 лв. и един път по 350 лв., сега събират по 50 лв., толкова им присъжда съдът. Освен това, тъй като те включиха в своите известия и сметки информация, че предстои длъжникът да бъде даден на съд, много хора естествено предпочитат да си платят 20 лв., вместо да платят 1020 лв., след като минат през съдебен и през изпълнителен процес“, припомни още общественият защитник.


Тя бе категорична, че през тази година нейна цел ще бъде промяна в законодателството и в наредбата, която урежда работата на „Топлофикация“, за да има справедливо определяне на такса „сградна инсталация“, разбираеми сметки и ясни договорни отношения между гражданите, етажната собственост и топлинните счетоводители. Тя ще настоява и за правила в работата на абонатните станции, за повече прозрачност в управлението на дружеството, както и за пълна информация къде, в какви срокове и за какви суми се извършват ремонтите.


По думите на Манолова, освен промени в нормативната база са необходими и промени в начина на работа на мениджмънта на „Топлофикация София“, както и затягане на контрола от СОС върху дружеството.  


Работният доклад за „Топлофикация“ тук:




„С един друг мой Хари Потър – частните съдебни изпълнители, успях да се справя през тази седмица в парламента, но пък не успях да се справя с банките, които са си най-големите магьосници по събиране на лихви, такси и други привилегии срещу българските граждани“, каза още Манолова и информира, че днес,  с Консултативен конституционен съвет към институцията и с експерти на гражданското общество се събират, за да изготвят нови текстове, затова как гражданите трябва да бъдат защитени от свръх правомощията на банките. Освен това ще бъде неправено и сравнително проучване на практиките в европейските държави.


Манолова беше категорична, че продължава борбата й с некоректните работодатели и „модерното робство“, колекторите, фирмите за бързи кредити и двойните стандарти при храните в ЕС.


„Всяка една от тези битки няма да бъде лесна и няма да приключи бързо. Затова аз повтарям и искам онази интелигентна млада жена да чуе, да чуят и българските граждани, че няма да се откажа от битките срещу икономически силни противници“, обеща Мая Манолова.




Тя помоли медиите да информират обществеността, че от година едно лице се представя за началник на кабинета на омбудсмана – Полина Стоянова, като подвежда и мами ръководствата на университети, болници, държавни институции, големи фирми.


„Вчера се завихри скандал с ръководството на една голяма столична болница, пред което това лице се е представило за началник на кабинета ми и се беше държало по безобразен начин. В част от случаите хората се подвеждат, че наистина става дума за началника на кабинета на омбудсмана, затова използвам случая да уведомя всички български граждани и всички представители на институции, че началникът на кабинета на омбудсмана не звъни по телефони, не иска съдействие, не настоява, не нагрубява и е един от най-възпитаните и етични хора“, предупреди Манолова.



            Цялото изказване на омбудсмана тук


Видео I: https://www.youtube.com/watch?v=Bb3bpXb_4k8



Видео II: https://www.youtube.com/watch?v=H007I7OH1iw


 

ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България