Версия за хора с намалено зрение
- A A +
English
Омбудсман на Република България
Подай жалба онлайн Аз съм дете!
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба ЗСЛ
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Омбудсманът Диана Ковачева към Топлофикация Велико Търново: Опростете сметките на хората за дните без парно

понеделник, 23.12.2019
Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до ръководството на „Топлофикация – Велико Търново“ с настояване – гражданите, останали без парно в дните през месец декември 2019 г., да не плащат за услуга, която реално не им е била предоставена.




23 декември 2019 г.



 


Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до ръководството на „Топлофикация – Велико Търново“ с настояване – гражданите, останали без парно в дните през месец декември 2019 г., да не плащат за услуга, която реално не им е била предоставена.


Повод за писмото на доц. Ковачева са жалби  на граждани от Велико Търново до омбудсмана, в които сигнализират за продължилите повече от десет дни аварии в гр.Велико Търново по топлопреносната мрежа на „Топлофикация-ВТ“АД. Гражданите сезират омбудсмана, че не им се предоставя информация кога ще бъде възстановено топлоподаването - на обявените телефони от дружеството никой не отговаря, на сайта също липсва информация кога ще бъде възстановено топлоподаването.


„Като изразявам увереност, че полагате необходимите усилия за преодоляване на проблема, искам да подчертая, че съгласно чл.43, ал. 2 от Общите условия на за продажба на топлинна енергия от “Топлофикация-ВТ” АД на потребители в град Велико Търново, спирането на топлоснабдяването  в случаите на авария продължава до отстраняване на причината, която го е наложила, но не повече от четиридесет и осем часа. Топлофикационното дружество е длъжно да уведоми потребителите по подходящ начин за причината и продължителността на спиране на топлоснабдяването“, пише в препоръката си до местната топлофикация доц. Ковачева.


Омбудсманът е категорична, че възмущението на гражданите е основателно, тъй като няма яснота кога се очаква да бъде отстранена аварията, оставила последните дни цели квартали без парно отопление.
„Като омбудсман съм силно обезпокоена от зачестилите аварии по топлопреносната мрежа на дружеството, които не се отстраняват в предвидените срокове и хората остават без топлина и топла вода“, пише доц. Ковачева.  


„На основание Закона за омбудсмана отправям към Вас препоръка за предприемане на необходимите действия за привеждане възможно най-бързо в техническа изправност на топлопреносната мрежа, така че да бъде осигурено непрекъснатост и качество на топлоснабдителната услуга. Надявам се да мобилизирате аварийните екипи, така че гражданите да посрещнат наближаващите празници в нормална и спокойна атмосфера“, посочва омбудсманът. 


Препоръката тук 


ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България