Версия за хора с намалено зрение
- A A +
English
Омбудсман на Република България
Подай жалба онлайн Аз съм дете!
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Омбудсманът Диана Ковачева поиска от „Топлофикация” да компенсира гражданите, които остави без топла вода над два месеца

понеделник, 05.10.2020
Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръки до председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) доц. д-р Иван Иванов и до изпълнителния директор на „Топлофикация София“ ЕАД инж. Александър Александров с искане да бъдат определени справедливи компенсации за всеки битов клиент, който е бил лишен от снабдяване с гореща вода по-дълго от първоначално обявения срок за ремонт на топлопреносните съоръжения в столичния кв. „Дървеница“. Диана Ковачева настоява също КЕВР да извърши извънредна проверка на столичната топлофикация за причините, довели до тежката ситуация.
5 октомври 2020 г.

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръки до председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) доц. д-р Иван Иванов и до изпълнителния директор на „Топлофикация София“ ЕАД инж. Александър Александров с искане да бъдат определени справедливи компенсации за всеки битов клиент, който е бил лишен от снабдяване с гореща вода по-дълго от първоначално обявения срок за ремонт на топлопреносните съоръжения в столичния кв. „Дървеница“. Диана Ковачева настоява също КЕВР да извърши извънредна проверка на столичната топлофикация за причините, довели до тежката ситуация.


Препоръките на омбудсмана са отправени във връзка с постъпилите жалби от жители на района срещу безпрецедентно продължителното спиране на топлоснабдителната услуга. Гражданите изтъкват, че предварително обявените от „Топлофикация София“ ЕАД срокове за изпълнение на ремонтните дейности и строително-монтажни работи не са спазени, като освен това не е предоставена своевременно информация на коя дата ще бъде възстановено подаването на гореща вода за домовете им.


„Вярвам ще се съгласите, че това продължително спиране на горещата вода – за период от почти три месеца, е неприемливо, още повече в условията на пандемия и извънредна епидемична обстановка в България. Започна учебната година и липсата на тази услуга затруднява още повече семействата с деца“, подчертава Диана Ковачева в писмото си до председателя на КЕВР.


Общественият защитник припомня, че на 2 юни 2020 г. на сайта на КЕВР беше публикувана информация, според която енергийният регулатор е изискал от ръководството на „Топлофикация София“ ЕАД в 3-дневен срок да предостави изчерпателна писмена информация по обявения график за извършване на планови ремонти и строително-монтажни работи през неотоплителните месеци. Дружеството е следвало да посочи конкретни данни за броя на засегнатите абонатни станции и броя на засегнатите клиенти. Комисията е изискала и информация относно възможностите за оптимизация на планираните дейности с цел максималното им ускоряване. 


„Резултатите от предприетите от КЕВР действия за съжаление не станаха известни на обществото“, отбелязва омбудсманът и настоява в 14-дневен срок председателят на Комисията да прецени възможностите да се изиска от дружеството да изплати справедливи компенсации на засегнатите граждани за всеки ден закъснение на ремонтите спрямо първоначалните срокове.


В препоръката към изпълнителния директор на „Топлофикация София“ ЕАД доц. Ковачева поставя също така искане да бъде създадена необходимата организация и контрол за пълно и качествено възстановяване на увредената в хода на реконструкцията обществена инфраструктура в кв. „Дървеница“ – зелени площи, детски площадки, улици и тротоари.


 Препоръката към КЕВР тук


             Препоръката към „Топлофикация София“ тук


 


 


 


 


 


 


ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България