Омбудсманът Диана Ковачева посрещна в институцията азербайджанския си колега Сабина Алиева.
„Ролята на омбудсмана е да бъде медиатор и да приближава институциите до гражданите, общественият защитник може да работи пълноценно, само когато има добро взаимодействие с другите административни органи“, посочи доц. Ковачева. Тя допълни, че препоръките, които отправя нямат задължителен характер, но въпреки това е факт, че от над 2 500 препоръки през м.г., всяка втора е била изпълнена.
Доц. Диана Ковачева информира гостите си, че по време на COVID пандемията жалбите към институцията са скочили с 30%, а над 60 000 души са потърсили съдействие или съвет от омбудсмана през 2020 г. Тя акцентира, че всички мобилни телефони на експертите са публикувани на интернет страницата, за да бъдат в помощ на гражданите по всяко време. Подобна практика за „горещ телефон“ е била въведена и от омбудсмана на Република Азербайджан, стана ясно още на срещата.
Сред основните проблеми на хората, които Ковачева посочи по време на коронакризата, са загубата на работа и доходи, нарушените социално-икономически права, достъпа до здравеопазване, трудностите при онлайн обучението, оплаквания от качеството на предоставяните водоснабдителни, електроснабдителни и мобилни услуги, оплакванията срещу фирми за бързи кредити, колекторски фирми, включително и срещу банки.
Сред другите теми, които двете правозащитнички обсъдиха, бяха още високият ръст на домашното насилие, детското правосъдие и законодателни инициативи.