Версия за хора с намалено зрение
- A A +
English
Омбудсман на Република България
Подай жалба онлайн Аз съм дете!
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Омбудсманът Диана Ковачева призова мобилните оператори да не вдигат цените

сряда, 22.12.2021
Омбудсманът Диана Ковачева изпрати писмо до главните изпълнителни директори на трите мобилни оператора - Александър Димитров на „А1 България” ЕАД, Джейсън Кинг на „Теленор България“ ЕАД и Атанас Добрев на БТК ЕАД, в което апелира да не променят цените на телекомуникационните услуги в ситуацията на извънредна епидемична обстановка, защото това ще се отрази сериозно върху джоба на гражданите.
22 декември 2021 г.
          Омбудсманът Диана Ковачева изпрати писмо до главните изпълнителни директори на трите мобилни оператора - Александър Димитров на „А1 България” еад, Джейсън Кинг на „Теленор България“ еад и Атанас Добрев на бтк Еад, в което апелира да не променят цените на телекомуникационните услуги в ситуацията на извънредна епидемична обстановка, защото това ще се отрази сериозно върху джоба на гражданите.

„На фона на предприетите от Народното събрание и правителството мерки за овладяване на екстремното повишаване на цените на горивата, за да не изпитат българските домакинства във време на струпване на кризи ценови шок, дойде новината за увеличението на цените на мобилните оператори. Това за омбудсмана е необяснимо, обезпокоително и несправедливо“, категорична е Диана Ковачева.


Повод за написване на писмото й бе новината, публикувана на Интернет страниците на „А1 България” и „Теленор България“, че от м. февруари догодина цените на месечните абонаментни планове ще бъдат индексирани със средногодишния индекс на потребителските цени за 2020 г. и 2021 г., публикуван от Националния статистически институт. „Теленор България“ ще индексира само цената на месечните абонаментни планове за мобилни услуги, докато индексацията при „А1 България“ ще засегне и фиксираните услуги, като до момента единствено от „Виваком“ (БТК ЕАД) няма такава информация.


Омбудсманът недоумява как така решението за индексацията се взима по едно и също време заради нарастващата инфлация и ще се прилага не за една, а за две години.


„Позовавайки се на предвидените клаузи в договорите и Общите условия за индексиране на цените, разяснявате последиците от предсрочно прекратяване на договор, а именно -  начисляване на неустойки. Въпросът, който възниква от изложеното е по какъв начин нарастващата инфлация, основно от цените на суровините на енергията, влияе на цените на телекомуникационните услуги“, пита проф. Ковачева.


Тя поставя акцент върху факта, че по времето на пандемията онлайн работата и онлайн обучението са немислими без услугите на мобилните оператори и че телекомуникационният сектор е един от печелившите у нас, доказва го и приходът от пренос на данни, който за първи път надхвърля този от гласови услуги.


„В Годишния доклад 2020 на Комисия за регулиране на съобщенията е отбелязано, че: „Българският пазар на електронни съобщения демонстрира устойчивост на фона на кризата с COVID-19, продължавайки своето възходящо развитие и през изминалата 2020 г.“ Едни от тенденциите, които се очаква да се запазят и през следващата година са увеличение на броя на абонатите на мобилен интернет, увеличение в броя на абонатите и приходите от пакетни услуги“, аргументира тезата си омбудсманът.


Писмото тук


ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България