Версия за хора с намалено зрение
- A A +
English
Омбудсман на Република България
Подай жалба онлайн Аз съм дете!
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба ЗСЛ
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Омбудсманът изнесе открит урок пред деветокласниците от Столичната професионална гимназия „Княгиня Евдокия“

понеделник, 14.06.2021
Диана Ковачева прави горещ имейл за консултации на ученици и тийнейджъри с психолози, част от кампания „Синьо лято“
Диана Ковачева прави горещ имейл за консултации на ученици и тийнейджъри с психолози, част от кампания „Синьо лято“

11 юни 2021 г.

Омбудсманът Диана Ковачева изнесе открит урок пред деветокласниците от Столичната професионална гимназия „Княгиня Евдокия“, единствата паралелка „Съдебен служител“ в гр. София, която дава възможност на учениците след завършването им да намерят реализация като съдебен деловодител, архивар, административен секретар и др.


„Омбудсманът отговаря за защитата на основните права на хората, които са описани в Конституцията - те са основни, защото са основополагащи. Няма по-малки и по-важни права. Всеки човек трябва да бъде достатъчно информиран, за да може да търси защита. Към мен може да се обърне всеки, приемаме всякакви оплаквания, свързани с основни права. Не можем да се намесваме, когато съдът разглежда дела. Той е независим и никой не трябва да се меси в дейността му“ посочи доц. Ковачева.






Тя разказа на учениците как омбудсманът защитава правата на гражданите, в какво се състои дейността на институцията и по какъв начин може да помогне на хората. Запозна ги също ги и конкретни случаи от практиката си.


„Много често институциите не чуват гражданите, не им обръщат внимание, хората се опитват да се свържат, пишат жалби, искат срещи с министри, с представители на администрацията, с кметове, областни управители и не успяват да се срещнат с тях, за да поставят своя личен проблем. Именно тук се намесва омбудсманът, като коректив на властта, на лошата администрация“, подчерта доц. Ковачева и допълни, че за всеки човек неговата жалба е най-важната и именно неговият казус трябва да бъде решен.


„Може да сме решили хиляди проблеми, ако на конкретния човек проблемът не е решен, той остава с усещането, че не му е обърнато внимание“, обясни общественият защитник.


Диана Ковачева подчерта, че гражданите познават институцията на омбудсмана и виждат подкрепа в нея - доказателството за това е, че по време на COVID пандемията през м.г. са получени 14 000 жалби, както и че над 60 000 души са потърсили съдействие, помощ или съвет от обществения защитник.


„Получаваме и много жалби и от деца - отговаряме, опитваме се със всички сили да ги защитаваме, особено уязвимите  - децата, които са без родители, които са в институции, в ситуация на родителски конфликт, деца, на които не се плаща издръжка или жертви на насилие. Има много тежки случаи, с които се сблъскваме, но за да не е толкова потискаща работата на омбудсмана, удовлетворението е, че често успяваме да помогнем“, каза още омбудсманът.


В непринуден разговор Дияна Ковачева отговори на много въпроси на учениците - разказа им как е избрала да се занимава с право, когато нейните родители са очаквали да стане лекар, за удовлетворението да помогнеш на някои непознат, който на улицата ти подава сметката си за парно с молба да му я провериш.


Говори им и за кампанията „Синьо лято“, организирана в 12 града в страната, чиято цел е да подкрепи психичното здраве на ученици и тийнейджъри.


„От другата седмица – 14-18 юни, започваме тематични приемни, в които психолози ще консултират безплатно всички желаещи семейства и ученици, които имат затруднения след COVID изолацията. Продължителното дистанционно обучение доведе до трудности с адаптацията и връщането в училище“, заяви Ковачева.


Учениците приветстваха идеята на кампанията, но обърнаха внимание, че някои от връстниците им може да се притесняват да споделят очи в очи с непознат своите проблеми, затова към горещия телефон за записване -  0896 760 007, омбудсманът добави и имейл: h.rangelova@ombudsman.bg, на който всички желаещи могат да задават своите въпроси.


Подробности за кампания „Синьо лето“ тук: https://www.ombudsman.bg/news/5481#middleWrapper




ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България