Версия за хора с намалено зрение
- A A +
English
Омбудсман на Република България
Подай жалба онлайн Аз съм дете!
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Омбудсманът Мая Манолова прие 117 граждани във влака София – Варна

вторник, 06.11.2018
И без кола на НСО ще бъда при хората в страната
6 ноември 2018 г.

                   Видео от мобилната приемна тук:

                   https://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=ZjGOm8HIbyA

                   https://www.youtube.com/watch?v=UvTRslMnims

     Омбудсманът  Мая Манолова събра 117 жалби в три папки за близо 8 часа в импровизираната мобилна приемна във влака по железопътната линия  София - Варна. Гражданите се жалваха по целия спектър от проблеми в държавата, основно от кредити, банки, частни съдебни изпълнители, продажба на кредити от банки на колекторски фирми, проблеми в здравеопазването и ТЕЛК след промените в медицинската експертиза, които оставят хора с по-малък процент трайно намалена работоспособност без пенсия за инвалидност и подкрепа от държавата и без асистентска услуга.  

„Гражданите, които преминаха през приемната, бяха повече, за да си споделят проблемите, да ни потупат по рамото, да ни стиснат ръката, да поплачат. Ние си обичаме работата, обичаме хората, но имахме възможността да се убедим, че и те ни обичат“. Това каза омбудсманът на слизане от влака в гр. Варна.


Тя допълни, че при нея в купето са идвали и граждани специално да й благодарят и даде за пример една самотна майка, чието дете от догодина вече ще получава месечна социална помощ в размер на 115 лв., което, макар да не е много като средства, но за семейството все пак е подкрепа.  


„Наистина ми е неудобно, че превръщаме пътуването на омбудсмана едва ли не в изключително събитие, но се надявам, че скоро ще дойде денят, в който ще бъде нормално представители на институциите и политиците да ползват обществения транспорт“, подчерта Манолова.


Припомняме, че вчера омбудсманът Мая Манолова пътува с междуградския автобус за събитие в гр. Стара Загора, а днес потегли с влака от столицата за срещи с бивши служители на фалиралата авиокомпания „Ер Виа“ и за разговори с ръководствата на Апелативния, Окръжния и Районния съд във Варна.


„Най-подходящо, според мен и моя екип, беше да ползваме тези 8 часа до Варна, за да чуем проблемите на гражданите, защото не остава време аз лично да чуя всички в приемната си в София, нито в изнесените приемни в страната. Срещнах се с хора, които са се записали за приемната, някои от тях са пътували през нощта, за да стигнат от Пловдив до София, после да тръгнат с мен към Варна. В крайна сметка, вносителите на промяната в бюджета, с която се отнема служебната кола на НСО на омбудсмана, направиха едно добро на институцията. Всяко зло за добро, това е чудесна възможност да се срещна с още и още хора, които да ми изложат своите проблеми“, подчерта омбудсманът.


          Попитана дали знае за предложението на Слави Трифонов да й предостави кола и шофьор, Манолова отговори, че не е разговаряла с него, но му благодари за подкрепата.


    „Благодаря на всички граждани – приятели и непознати, които ми се обадиха да предложат автомобил, шофьор, да ме откарат, всякаква подкрепа. Благодаря специално за жеста на Слави Трифонов, но няма как омбудсманът да ползва частен ресурс, работим безпристрастно, нямам нужда нито от кола, нито от шофьори, нито от това, граждани да се включват в работата на институцията. С моя екип ще се справим. Мисля, че това да пътуваш с обществен транспорт трябва да стане нещо нормално, а не нещо извънредно. Наистина благодаря, но няма как да приема, а няма и нужда да приемам. Ние ще се организираме и с наличните ресурси ще се справим със ситуацията“, заяви общественият защитник.


Помолена да коментира с колко автомобила разполага институцията на омбудсмана, Мая Манолова отговори, че към момента има само две коли в движение, но предстои една доста стара, тип “баничарка” също да бъде приведена в движение.


„Има един друг автомобил, който миналата година ни дадоха от Митниците, но той не е годен да бъде използван за движение по пътищата“, допълни общественият защитник.


Тя информира, че тези автомобили имат работен график, защото  институцията на омбудсмана работи непрекъснато на терен.


„Омбудсманът изпълнява функцията на Национален превантивен механизъм, което означава, че колегите отговарят за местата за лишаване от свобода – затвори, психиатрии, домове за възрастни хора, следствени арести. Институцията работи и като детски омбудсман – дирекцията по отношение на правата на децата осъществява мониторинг върху всички детски институции в страната. Освен това, институцията отговаря и за експулсирането, екстрадирането. Колегите няма как да стигнат примерно до бежански лагер с друг транспорт, освен със служебен“, акцентира Манолова.




Тя разясни още, че в бюджета на институцията на омбудсмана за 2019 г. не са предвидени допълнително средства, но беше категорична, че ще се справи, въпреки първоначалните й притеснения.


„Всеки ден хора се справят с много по-големи проблеми и предизвикателства. На мен ми е неудобно, че аз, която трябва да решавам проблемите на хората, занимавам гражданите с моите проблеми, ще си направим приемната във влака, ще продължим да ползваме обществения транспорт, защото това е нормалното поведение, заключи Манолова и предложи темата с пътуването на омбудсмана с обществения транспорт да бъде приключена.




 


ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България