„Да поставим проблемите на масата и да принудим „Топлофикация“ незабавно да прекрати порочната практика, с която натоварва своите абонати с допълнителни такси“. Това заяви националният омбудсман Мая Манолова в предаването „Тази сутрин“ по Би Ти Ви.
8 декември 2015 г.
„Да поставим проблемите на масата и да принудим „Топлофикация“ незабавно да прекрати порочната практика, с която натоварва своите абонати с допълнителни такси“. Това заяви националният омбудсман Мая Манолова в предаването „Тази сутрин“ по Би Ти Ви. Тя обяви, че ще организира широка публична дискусия, на която да се разгледат проблемите на гражданите с дружеството, както и да се намерят решения поне за част от тях.
„Очаквам ръководството на „Топлофикация“ да се ангажира с извършването на такива промени в работата си, че клиентите им да не усещат острия дефицит на справедливост. Смятам да информирам управляващите, Столичния общински съвет, министъра на енергетиката, правителството, всички неправителствени организации, които защитават потребителите, включително Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) “, категорична бе Манолова.
„Топлофикация“ трябва да бъде озаптена поне от допълнителните неудобства и издевателства върху клиентите, които осъществява. Въпросната такса „юрисконсулт“, както са я кръстили хората, на практика води до неоснователно обогатяване на дружеството и до трупане на печалба за непредоставена основна услуга на гърба на бедните български граждани.
Националният омбудсман показа справка на Софийски районен съд, от която стана ясно, че само за последните 10 дни „Топлофикация“ е образувала 654 дела срещу свои длъжници, като повечето от делата са за суми под 50 лв. От тях дружеството монополист чрез такса юрисконсултско възнаграждение ще спечели 196 200 лв., сметна Мая Манолова.
„Това са новогодишните честитки за 654 семейства. По данни на самата „Топлофикация“ в рамките на 2015-та година пред Софийски районен съд са заведени 15 000 дела - по 300 лв., това са 4,5 млн. лв., а ако отидат и на съдебен изпълнител, т.е. не си платят незабавно, с юрисконсултското възнаграждение от 350 лв. – сумата става 9,75 млн. лв.“, подчерта общественият защитник.
„Омбудсманът обяви, че в понеделник е инициирала среща с ръководството на „Топлофикация“, на която станало ясно, че с въпросните 15 000 дела са събрани 20 млн. лв. задължения от клиенти, от които именно 9-10 млн. лв. са от такси, т.е. са недължими за „Топлофикация“, отсече Манолова.