Версия за хора с намалено зрение
- A A +
English
Омбудсман на Република България
Подай жалба онлайн Аз съм дете!
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Обсъждания
    • Онлайн жалба
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Инициативи
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба ЗСЛ
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Право на добро управление
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Защита от дискриминация и от език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Омбудсманът поиска държавата да компенсира със задна дата домакинствата на приpоден газ

петък, 07.01.2022
Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до премиера Кирил Петков, в която предлага битовите клиенти на природен газ да получат държавна финансова помощ със задна дата заради безпрецедентното поскъпване от половин година насам на синьото гориво и неколкократното повишение на сметките на домакинствата.
7 януари 2022 г.

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до премиера Кирил Петков, в която предлага битовите клиенти на природен газ да получат държавна финансова помощ със задна дата заради безпрецедентното поскъпване от половин година насам на синьото гориво и неколкократното повишение на сметките на домакинствата.


„В контекста на заявеното  от Министерството на енергетиката намерение за финансова подкрепа на битовите клиенти на природен газ, предлагам компенсациите за тях да бъдат отпуснати от държавата със задна дата от 1 юли 2021 г. или поне от началото на отоплителния сезон – м. октомври 2021 г., до 31 март 2022 г.“, пише проф. Ковачева.


Поводът за новата препоръка в продължение на тази от 17 декември м.г. е, че в институцията на омбудсмана продължават да постъпват множество жалби и сигнали от потребители на природен газ за битови нужди с настояването държавата да осигури равнопоставеност между битовите клиенти на различните видове енергия.


„В сила е мораториум върху цените на електрическа и топлинна енергия, но за природния газ до момента няма яснота въпреки достигнатите непоносими цени за много домакинства, и то за сравнително топли месеци през зимния период“, подчертава омбудсманът и настоява тази несправедливост да бъде час по-скоро поправена.


В препоръката си проф. Диана Ковачева отново акцентира на факта, че принципът за компенсиране на цените за всеки консумиран мегаватчас, прилаган спрямо стопанските клиенти на електрическа енергия, е справедлив и може да бъде използван по отношение на потреблението на природен газ за битови нужди.


 „Прегледът на изменението на цените на горивото за периода показва, че е справедливо размерът на компенсациите да бъде определен поотделно за всеки месец като процент от утвърдената от КЕВР регулирана цена на природния газ за домакинствата“, допълва още омбудсманът.


Проф. Ковачева настоява и за становище от изпълнителната власт за приложимостта на комплекса от мерки за справяне с нарастващите цени на енергията, представени в Съобщението на Европейската комисия до Европейския парламент, Европейския съвет, Съвета, Европейския икономически и социален комитет и Комитета на регионите.


 Препоръката тук

ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България