Версия за хора с намалено зрение
- A A +
English
Омбудсман на Република България
Подай жалба онлайн Аз съм дете!
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Омбудсманът поиска спешни проверки заради безводие в Сливен

понеделник, 12.06.2023
За два дни над 200 жалби постъпиха при проф. Ковачева

12 юни 2023 г.

 

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати писма до председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) Иван Иванов, до министрите на околната среда и водите - Юлиан Попов и на регионалното развитие и благоустройството - Андрей Цеков, както и до управителя на „Водоснабдяване и канализация – Сливен“ ООД инж. Пламен Трифонов, заради постъпилите в институцията над 200 жалби в рамките на два дни, от жители на Сливен, които сигнализират, че често остават без вода заради аварии и ремонти.

До омбудсмана се жалват жители от кварталите „Българка“ – бл. № 12, 23, 32, 33; „Сините камъни“ – бл. 5, 10, 25, 57; „Република“ – бл. 4, 40;  „Кольо Фичето“ – бл. 7; „Клуцохор“ – улици „Георги Икономов“, „Стоян Заимов“; „Комлука“ – ул. „Димитър Пехливанов – Добрович“; „Ново село“ – улици „Гаговец“ , „Братя Кутеви“, „ Добри Добрев“, „Добри войвода“, „Трифон войвода“, „Ропотамо“, „Добри Димитров“, „Гаговец“; „Туида Гардънс“ – ул. „Панайот Хитов“ и др.

Хората недоволстват, защото повече от две години, всяка седмица поне два дни нямат вода, прави се ремонт на ремонта, улиците стоят разкопани, а в същото време не се обявяват часовете, в които ще бъде възстановено водоподаването, не се осигурява алтернативно водоснабдяване, когато е повече от 12 часа.

„Последният такъв случай е обявено спиране на водата на 08.06.2023 г. в една голяма част от града, като същото е било възстановено след  повече от 24 часа, през които не са осигурени водоноски. На телефоните на ВиК оператора никой не отговоря, като по този начин потърпевшите не получават информация за възстановяване на водоподаването. Настояват за качествена услуга, както и да получат обезщетения за нанесените им вреди и да бъдат наложени санкции на ВиК оператора“, пише омбудсманът.

Проф. Ковачева обръща внимание на председателя на КЕВР, че цената на водата трябва да бъде обвързана с качеството на услугата, докато жалбите на гражданите говорят красноречиво за обратното. Затова настоява КЕВР да извърши извънредна проверка на „Водоснабдяване и канализация – Сливен“ ООД относно изпълнението на показателите за качество съгласно одобрения бизнес план на дружеството и фактическото изпълнение на дейностите от ремонтната програма на ВиК оператора.

И пред двамата нови министри омбудсманът настоява за обективна проверка на изпълнението на Проект  № LG16M1OP002-1.016  „Изграждане  на ВиК инфраструктура“, финансиран от Оперативна програма „Околна среда“ 2014 -2020, съфинансиран от Европейския съюз чрез Кохезионния фонд, с който се извършва доизграждане и рехабилитация на ВиК инфраструктурата в област Сливен.

Диана Ковачева настоява още и за предоставянето на публична информация кога се предвижда да бъде окончателно завършен този проект и какви ще бъдат ползите за населението на територията на област Сливен.

„С основание гражданите изразяват възмущение и настояват за проверка на изпълнението на проекта за водния цикъл на града, осигурен с европейско финансиране, като бъде потърсена отговорност на виновните длъжностни лица. Настояват и за компенсации за нанесените им вреди“, пише още омбудсманът.

Проф. Ковачева поиска от инж. Пламен Трифонов да бъдат предприети мерки, за подобряване на ВиК услугата и обслужването на клиентите, включително при спиране на водоподаването, потребителите да бъдат уведомявани за конкретните дати и часове, в които няма да има вода, както им се осигуряват и водоноски.

  • Писмото до МОСВ и МРРБ тук (229.74 kb)
  • Писмото до КЕВР тук (366.87 kb)
  • Писмото до ВиК Сливен тук (374.25 kb)
ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България