Версия за хора с намалено зрение
- A A +
English
Омбудсман на Република България
Подай жалба онлайн Аз съм дете!
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Омбудсманът призова КЕВР да не допуска драстично повишение на цените за газоснабдяване в област Силистра

вторник, 15.12.2020
Омбудсманът Диана Ковачева призова Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) да не допуска значително увеличение на цената за снабдяване на гражданите с природен газ и на цената за присъединяване към газоразпределителната мрежа на битовите клиенти в шест общини в област Силистра.
15 декември 2020 г.

Омбудсманът Диана Ковачева призова Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) да не допуска значително увеличение на цената за снабдяване на гражданите с природен газ и на цената за присъединяване към газоразпределителната мрежа на битовите клиенти в шест общини в област Силистра.

По време на обществено обсъждане днес в КЕВР беше разгледано заявление от „Ситигаз България“ за нови цени за периода 2021-2025 г. в общините Силистра, Алфатар, Тутракан, Дулово, Главиница и Ситово.

Диана Ковачева отбеляза, че газовото дружество предвижда смяна на базата на начисляване на цената за снабдяване с природен газ на битовите клиенти. Досега тази цена е 3,92 лв. на мегаватчас, а според проекта ще стане 5,57 лв. на клиент на месец. Според омбудсмана в доклада на КЕВР по заявлението липсва анализ и оценка на ефекта от тази промяна върху битовите клиенти.

Според прогноза на дружеството средното потребление на един битов клиент в региона през 2021 г. се очаква да бъде 11,652 мВтч за годината. При това количество по досегашната цена за снабдяване средно битовият клиент би платил за една година цена за снабдяване с природен газ 45,68 лв. За същия период по новата цена разходът ще бъде 66,84 лв., като увеличението е с 46%.

„Гражданите с основание очакват при толкова съществен ръст на цената за снабдяване да бъдат посочени причини и конкретна оценка от страна на регулатора за защитата на техните интереси“, подчерта Диана Ковачева по време на общественото обсъждане.

Също така за следващите пет години в региона на Силистра е предвидено и рязко увеличаване на цената за присъединяване на битови клиенти към газоразпределителната мрежа – от 280 лв. сега на 520 лв. за периода 2021-2025 г. или близо с 86%.

„Смятам за съществен пропуск липсата на оценка от страна на КЕВР за обосноваността на искането на „Ситигаз България“ ЕАД, както и отсъствието на ясно становище по въпроса дали одобряването на толкова рязко увеличение на цената за присъединяване отговаря на интересите на гражданите в региона“, заяви омбудсманът.

Тя допълни, че с цел гарантиране на интересите на гражданите, както и на националния интерес за създаване на икономически достъпни алтернативи на твърдите горива в бита, предлаганите драстични повишения на цената за снабдяване с природен газ на битови клиенти и на цената за присъединяване на битови клиенти в региона не бива да се допускат.

В тази връзка Диана Ковачева отправи препоръки КЕВР да аргументира промяната в начина на формиране на цената за снабдяване с природен газ за битовите клиенти и да отговори как са гарантирани интересите на потребителите във връзка с обсъжданите промени.

„Подкрепям очакванията на хиляди българи цените на природния газ по цялата верига на снабдяването да бъдат справедливи, икономически обосновани и отговарящи на качеството на обслужването“, изтъкна омбудсманът. 

Видео от участието на омбудсмана в заседанието тук: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1500464136831563&id=100006039721203
         Становището на омбудсмана до КЕВР тук

 

ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България