Версия за хора с намалено зрение
- A A +
English
Омбудсман на Република България
Подай жалба онлайн Аз съм дете!
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Омбудсманът призова мобилните оператори да не „режат“ абонатите си в периода на пандемията

сряда, 08.04.2020
Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до изпълнителните директори на трите мобилни оператора - „Теленор България“ ЕАД, „А1 България” ЕАД и „Българска телекомуникационна компания“ ЕАД, в която апелира да не се спира достъпа на граждани до мобилни и стационарни услуги по време на извънредното положение в страната.
8 април 2020 г.

        Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до изпълнителните директори на трите мобилни оператора -  „Теленор България“ ЕАД, „А1 България” ЕАД и „Българска телекомуникационна компания“ ЕАД, в която апелира да не се спира достъпа на граждани до мобилни и стационарни услуги по време на извънредното положение в страната.         

         Поводът за писмото на Омбудсмана са жалби на граждани, в които алармират, че при забавено плащане, дори и с един ден, достъпът им до мобилни услуги е спрян.       
           „
В извънредното положение заради пандемията с коронавируса, в което се намираме в момента, като омбудсман съм убедена, че не трябва да оставаме без необходимата ни телефонна и интернет връзка. В ситуация като тази мобилната комуникация е особено важна във всяко едно отношение – тя ни е връзката с роднини, със спешните служби е част от работата ни. Без нея и социалната изолация е труднопреодолима“, пише омбудсманът до мобилните оператори. Доц. Ковачева се аргументира с факта, че много институции и голяма част от бизнеса са преминали на дистанционна работа, а учениците и студентите - на дистанционно обучение.         

       
Омбудсманът обръща внимание, че голяма част от гражданите са с драстично намалени доходи и без работа и е редно да бъде проявена социална чувствителност и разбиране към проблемите на техните клиенти, изпаднали във временно финансово затруднение.         

       „Известно е, че доставчиците на комунални услуги вече удължиха сроковете за плащане на месечните сметки, като гражданите получиха уверение, че няма да има прекъсване на електрическата енергия и водата при неплатени сметки. Надявам се споделяте мнението ми, че това с пълна сила следва да важи и за телефонните и интернет услугите, предвид тяхната специфика и важност“, подчертава общественият защитник.

           Препоръката тук

ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България