Версия за хора с намалено зрение
- A A +
English
Омбудсман на Република България
Подай жалба онлайн Аз съм дете!
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба ЗСЛ
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Защита от дискриминация и от език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

След намесата на омбудсмана в данъчната служба „Люлин” е осигурено адекватно обслужване на хора със специални потребности и на майки с детски колички

понеделник, 28.09.2015
При проверка по жалба, изпратена до омбудсмана, експерти на институцията констатират, че за хора с увреждания и за майки с детски колички е непосилно да достигнат до третия и четвъртия етаж на сградата, в която се помещава данъчната служба в „Люлин”
гр. София, 28 септември 2015 г. 
При проверка по жалба, изпратена до омбудсмана, експерти на институцията констатират, че за хора с увреждания и за майки с детски колички е непосилно да достигнат до третия и четвъртия етаж на сградата, в която се помещава данъчната служба в „Люлин”, тъй като липсват асансьори или други подходящи съоръжения за осигуряване на достъпност. Жалбоподателката пише в сигнала си до омбудсмана, че са й предложили да й връчат документа, за който е дошла, пред сградата, което за нея е унизително и нарушава човешкото й достойнство.
В препоръка, изпратена през август до директора на Териториалната дирекция на Националната агенция по приходите (ТД на НАП) – София, Константин Пенчев отбелязва, че липсата на достъпност ограничава или дори лишава хората със специфични потребности от пълноценно участие в обществения живот, като засяга достойнството им и накърнява основните им човешки права. Той препоръчва на директора на ТД на НАП – София, да предприеме всички необходими мерки за осигуряване на подходяща достъпна среда за гражданите с намалена подвижност до служителите на данъчната служба в „Люлин”. Препоръчва при вземането на мерки да бъдат съобразени разпоредбите на Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания, Закона за защита от дискриминация и Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания.
Омбудсманът е удовлетворен, че месец след препоръката е намерено решение на проблема. Данъчният офис в „Люлин” е настанен в сграда – общинска собственост, което е пречка за извършване на основни ремонти и реконструкции, които да осигурят достъп на хора със специфични потребности до етажите над партера. Затова, в изпълнение на препоръката на Константин Пенчев, след разговори между директора на ТД на НАП – София, и кмета на Район „Люлин” е отделено едно гише на партерния етаж, определено за обслужване на хора с намалена подвижност и майки с малки деца и колички. 
ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България