Версия за хора с намалено зрение
- A A +
English
Омбудсман на Република България
Подай жалба онлайн Аз съм дете!
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба ЗСЛ
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Защита от дискриминация и от език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

След подписка до Омбудсмана: Диана Ковачева с препоръка до МРРБ и областния управител на Перник за спешни мерки срещу водна криза и в Радомир

петък, 19.06.2020
Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова и до областния управител на Перник и председател на Асоциацията по ВиК на обособена територия, обслужвана от ВиК - Перник, инж. Емил Костадинов, в която обръща внимание, че 300 души от Радомир я сезират за остър проблем с водата.
19 юни 2020 г.
      Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова и до областния управител на Перник и председател на Асоциацията по ВиК на обособена територия, обслужвана от ВиК - Перник, инж. Емил Костадинов, в която обръща внимание, че 300 души от Радомир я сезират за остър проблем с водата. 

Жители на кв. „Гърлянци“ са силно обезпокоени, защото от 21 май т.г. са на воден режим и до чешмите им достига вода само в интервала от 15 до 22 часа, но ако кризата се задълбочи, има реална опасност този режим да бъде променен.


Те настояват за възстановяване на аварийното водоподаване от помпена станция "Крапец", което след водното бедствие в Перник е било преустановено през м. ноември 2019 г. от контролните органи, поради неправомерно ползване на водоизточника. На 11 юни 2020 г. кметът на Община Радомир е поискал от министъра на околната среда и водите възстановяването на аварийното водоподаване към гр. Радомир от каптаж „Врелото“, посредством помпената станция „Крапец“.


          „В публично обявена позиция от 17.06.2020 г., Министерство на околната среда и водите (МОСВ) посочва, че срокът за преоформяне на Разрешително № 0265/04.05.2001 г. за водоснабдяване на община Радомир е изтекъл още към 2004 г. Град Радомир и няколко села в общината се водоснабдяват без разрешителни от водоизточници: „Гърляница“, „Рестова глава“, „Опалово“, „Извора“ и още 20 други. Няма и действащо разрешително за водовземане от карстов извор „Врелото“ за резервно водоснабдяване на града. От МОСВ се набляга и на факта, че каптаж „Врелото“ е един от основните водоизточници, които захранват язовир „Студена“, поради което, преди да се предприемат действия за разрешаване на водовземане от него за резервно водоснабдяване на гр. Радомир, следва да има изразено съгласие от кмета и общинския съвет на Община Перник, както и на областния управител на област Перник“, обобщава омбудсманът.


Ковачева припомня, че на 17 юни 2020 г. жители на гр. Радомир са организирали протест, на който управителят на „ВиК“ ООД гр. Перник е заявил, че количеството вода от извор „Врелото“, ползвано от потребителите в Радомир за една година, се равнява на потребената вода от гражданите на Перник за две седмици и ако се възстанови подаването на вода към помпена станция „Крапец“, ще бъде гарантирано нормалното водоподаване към гр. Радомир, без да се поставя в риск водната обезпеченост на Перник.


„Изнесените данни от МОСВ създават впечатление, че години наред компетентните органи са проявявали бездействие по отношение подновяване разрешителните за водовземане за питейно битово водоснабдяване. Не са реализирани и ефективни мерки за разработване на нови водоизточници. Всичко това води до все по-задълбочаващ се проблем с водоснабдителната услуга. Гражданите остават с впечатление, че институциите не търсят цялостно решение на водната криза в област Перник, а реализират частични мерки, с които временно преодоляват даден проблем, за сметка на възникването на нов“, категорична е Диана Ковачева.


Тя настоява компетентните органи спешно да потърсят и предложат конкретни варианти за преодоляване на водната криза в Радомир и региона. Според нея са необходими комплексни действия за намиране на балансирано решение, което да гарантира правото на равноправен достъп до водоснабдителна услуга на всички клиенти на ВиК - Перник.

           Препоръката тук


ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България