Версия за хора с намалено зрение
- A A +
English
Омбудсман на Република България
Подай жалба онлайн Аз съм дете!
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба ЗСЛ
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Защита от дискриминация и от език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

В Благоевград гражданите потърсиха омбудсмана за нарушени социални и потребителски права

сряда, 13.12.2023

13 декември 2023 г.

Десетки граждани от Благоевград и региона днес споделиха проблемите си с екипа на омбудсмана Диана Ковачева, воден от заместник-омбудсмана Елена Чернева, в рамките на изнесена приемна, която се състоя в Областната администрация.

Гражданите се жалваха по целия спектър от проблеми за нарушените си права – от тромава и формална администрация, липса на електрозахранване,  недоволство от пенсионни решения и забавен ТЕЛК, до имотни казуси и дългова криза заради бързи кредити.

Елена Чернева съобщи пред местните медии, че от началото на т.г. в институцията на националния обществен защитник са получени над 400 жалби от района на Благоевград, като най-честите оплаквания са предимно за нарушени социални права и правата на потребителите.

„Във връзка с нарушаване правата на гражданите със забавени решения на ТЕЛК омбудсманът направи законодателно предложение за изменение и допълнение на Закона за хората с увреждания, което беше прието през януари тази година и с него се даде „глътка въздух“ на тези граждани“, информира заместник-омбудсманът местните медии.

Елена Чернева каза още, че оплакванията на благоевградчани за нарушени социални права са свързани най-често с пенсии, обезщетения, кандидатстване и получаване на общински жилища, по които институцията реагира максимално бързо. 

„Една голяма група от гражданите са се оплакали за нарушените си права като потребители.  Днес също имахме подобен сигнал, подаден от жител на махала „Акациите“, от село Горно Хърсово, където никога не е имало електрозахранване. Институцията на омбудсмана смята, че това е задължение на общината и на електроразпределителното дружество, така че реакцията от наша страна ще бъде много бърза“, подчерта Елена Чернева.

Тя обърна сериозно внимание и на друг много тежък проблем, с който екипът на омбудсмана се сблъсква навсъде в приемните по страната, свързан с образуваните изпълнителни производства за теглене на бързи кредити и дълговата задлъжнялост на хората. Зам.-омбудсманът подчерта, че проф. Ковачева многократно е изпращала предложения, становища и препоръки до Народното събрание за регулиране дейността на колекторските фирми и е настоявала за приемане на Закона за несъстоятелност на физическите лица или т.нар. „личен фалит“, който да даде втори шанс на хората.

„България е единствената страна в Европейския съюз, в която няма такъв закон и гражданите са длъжници до гроб“, посочи Чернева.

 

ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България