23 ноември 2023 г.
Цената и качеството на водата, високите сметки за парно, обезщетенията при пенсиониране, липсата на достъпна среда за хора с увреждания - това са само малка част от проблемите, с които граждани от Плевен и региона дойдоха в приемната на Омбудсмана, която се поведе в областна администрация - Плевен.
„Много жалби постъпват заради цената на водата и наложения режим в Плевен. Сезираха ни за некоректно подадени часовете за водния режим, има и чести аварии. Хората подават сигнали и за некачествено водоснабдяване в някои населени места в областта като град Тръстеник, селата Горна Митрополия, Брегаре, Стежарово, Долни Луковит, Рупци и др.“, обобщи главният секретар на омбудсмана Айсун Авджиев.
Пред журналисти той подчерта, че в институцията на омбудсмана постъпват и голям брой жалби, подавани от лишени от свобода в затворите в Плевен и Белене заради лоши условия.
Авджиев информира, че освен чрез приемни дни, жалби и сигнали за нередности до омбудсмана могат да се подават и на сайта на институцията, който е оптимизиран и лесен за ползване. Обособен е специален дял за деца и за хора с увреждания.
„По този начин ние сме по-близо до гражданите, можем по-бързо да реагираме на техните сигнали, да изпратим искания към други институции, с които са свързани молбите на хората“, посочи Авджиев.
Той уточни още, че средно на ден от цялата страната постъпват между 50 и 100 жалби, като отговорът на една жалба е в рамките на около месец, но този срок зависи и от съдействието, което ще окаже институцията, към която е насочен сигналът.