Версия за хора с намалено зрение
- A A +
English
Омбудсман на Република България
Подай жалба онлайн Аз съм дете!
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Заради високите цени: Омбудсманът поиска подкрепа за битовите клиенти на природен газ

понеделник, 08.11.2021
Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до служебния министър на енергетиката Андрей Живков, в която настоява да бъде разработен механизъм за временно компенсиране на всички битови клиенти на природен газ заради екстремно високите цени на синьото гориво за есенно-зимния сезон 2020-2021 г. и очакваните високи сметки за отопление за огромна част от домакинствата.
8 ноември 2021 г.
          Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до служебния министър на енергетиката Андрей Живков, в която настоява да бъде разработен механизъм за  временно компенсиране на всички битови клиенти на природен газ заради екстремно високите цени на синьото гориво за есенно-зимния сезон 2020-2021 г. и очакваните високи сметки за отопление за огромна част от домакинствата.

      „Смятам, че принципът за компенсиране на цената на всеки консумиран мегаватчас, приложен от правителството за стопанските клиенти на електрическата енергия, е справедлив и подходящ също по отношение необходимите компенсации на битовите клиенти на природен газ“, подчертава омбудсманът.

         Повод за препоръката на доц. Ковачева са жалби на граждани от цялата страна, които протестират срещу безпрецедентното увеличение на цените на природния газ за битовите клиенти от началото на 2021 г. досега, което е почти двойно.

          „Запозната съм с решението на Министерския съвет за одобряване на допълнителни разходи от 15 млн. лв. по бюджета на Министерството на труда и социалната политика за 2021 г., които ще се използват за изплащане на еднократна целева финансова помощ за отопление на социално уязвими лица“, пише омбудсманът, но настоява за компенсирането на всички засегнати.

         Доц. Диана Ковачева обръща внимание на факта, че докато регулираните цени на електрическата и на топлинната енергия за бита са непроменени от 1 юли 2021 г. и  ще останат стабилни поне до края на годината, цените на природния газ за битовите клиенти се повишават всеки месец, особено чувствително през последните три месеца.

       Омбудсманът поставя акцент, че след като правителството компенсира  стопанските потребители заради високите цени на електрическата енергия на свободния пазар, то и битовите клиенти на природен газ с основание също искат да получат подобна подкрепа, тъй като плащат по цени, формирани под прякото въздействие на свободния пазар на горивата в Европейския съюз.

 


Препоръката тук


ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България